Mobilni telefon je zdaj praktično v žepu ali torbi(ci) vsakega in je tako v veliki večini zamenjal fotoaparat in kamero, že nekaj časa pa je v porastu tudi zanimanje za mobilna plačila. To potrjuje tudi 6. raziskava podjetja Mastercard o digitalnih plačilih, ki so jo predstavili v sklopu sejma MWC 2019.
Raziskavo je Mastercard izvedel v partnerstvu s PRIME Research in je zajela preko 3,3 milijona pogovorov, ki so se v lanskem letu (januar-december 2018) pojavili na socialnih omrežjih (Twitter, Facebook, Instagram, Google+, YouTube, Vkontakte in Weibo). Izsledki pa so pokazali, da mobilna plačila predstavljajo prek 27% vseh pogovorov na temo plačil, kar je 20% rast v primerjavi z letom 2017. Omemba mobilne denarnice pa se je v tem času podvojila. Rose Beaumont, višja podpredsednica oddelka za Evropske komunikacije in povečanje prodaje pri podjetju Mastercard je povedala: »Letošnja raziskava prinaša uvid v močno naraščanje popularnosti teh hitrih, priročnih in varnih načinov plačevanja na vseh trgih, obenem pa nakazuje, da bosta zanimanje in potreba po takem plačevanju v prihodnosti le še naraščala.«
Poleg prej omenjene rasti mobilnih plačil pri potrošnikih, je raziskava zaznala tudi zanimanje glede vpliva umetne inteligence, QR plačila in plačila z uporabo nosljive tehnologije. Skoraj vsi pogovori o mobilnih denarnicah (95 %) so bili pozitivni, 30 % sporočil pa je hvalilo hitrost, učinkovitost in enostavnost uporabe trenutnih izdelkov. Največjo priljubljenost mobilnih plačil so zaznali na azijskih in afriških trgih, Indija pa je kot najbolj dominanten trg, saj je tam 30% vseh pogovorov na to temo. Predvsem v navezavi s QR kodo npr. MasterpassQR in PaytmQR. Zgolj za primerjavo, v ZDA je pogovor o mobilnih denarnicah tekel v 10%, v Evropi pa zgolj v 5%.
Mobilnost ja, a ne na račun varnosti
Kljub temu da je raziskava pokazala veliko naklonjenost mobilnemu plačevanju, pa je varnostni vidik še kako prisoten. A tudi tukaj so potrošniki zaznali uvajanje novih tehnologij npr. uporaba biometrije in tokenizacije. Obe tehnologiji sta ključen del modernih mobilnih plačil, zato bo njuna implementacija pravzaprav predpogoj za varnost mobilnih plačil. Brez občutka varnosti ob uporabi modernih tehnologij za plačevanje pa ne bo prišlo do množične uporabe tovrstne tehnologije.