Goodyear AERO je konceptna pnevmatika, ki je zasnovana za avtonomna leteča vozila prihodnosti, saj omogoča tako vožnjo po cesti kot letenje. Gre torej za pnevmatiko 2v1.
Prnevmatiko je Goodyear predstavil na letošnjem mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi. Vizionarski koncept pnevmatike AERO, do katere najverjetneje v takšni obliki ne bo nikoli prišlo, a kot je pojasnil Chris Helsel, vodja tehnološkega razvoja pri Goodyearu, je vizija koncepta želja po spodbujanju razmišljanja izven tradicionalnih okvirov iz z mislijo na prihodnost.
Pnevmatike kot propelerji
Koncept pnevmatike Goodyear AERO je zasnovan kot multimodalni nagibni rotor, ki v klasičnem položaju t.j. vožnji služi kot pogonski sklop za prenos in absorbiranje sil na cesto in z nje. Ko pa je v vodoravnem položaju, pa zagotavlja vzgon in tako vozilu omogoči letenje. Pnevmatika je zasnovana na nepnevmatski zgradbi, ki hkrati nosi težo vozila in blaži sunke med vožnjo ter silo, ki nastaja med hitrim vrtenjem, ki omogoča vertikalni dvig. To pomeni, da je tovrstna pnevmatika v eno smer prožna v drugo pa izjemno vzdržljiva. Uporabljen bi bil magnetni pogon, ki omogoča vrtenje brez trenja, tako bi lahko dosegli visoke hitrosti vrtenja, ki so potrebne predvsem pri letenju, a tudi pri vožnji na tleh.
Vgrajeni optični senzorji delujejo na podlagi svetlobe in tako lahko spremljajo stanje vozišča, obrabljenost pnevmatike in samo strukturo pnevmatike. V sodelovanju z umetno inteligenco (AI), ki bo te in vse ostale podatke uporabila, bo preventivno ukrepanje precej lažje. Vozilo bo tako samo opozorilo, da je potrebno popravilo ali zamenjava pnevmatike, ali pa npr. zaradi strukturnih težav v pnevmatiki iz varnostnih razlogov onemogočilo letenje. Z uporabo podatkov kot je vreme ali pa podatkov, ki si jih med seboj pošiljajo vozila oz. jih pošilja cestna infrastruktura, bo umetna inteligenca izvedla ustrezne ukrepe za zagotavljanje višjega udobja in varnosti. Npr. v primeru gneče na cesti bo predlagan polete, v primeru slabega vremena pa bo onemogočeno letenja.
Nekatere od tehnologij že v uporabi
Čeprav gre pri Goodyear AERO le za konceptno pnevmatiko, se nekatere tehnologije, ki so bile uporabljene pri njenem snovanju, že v uporabi. Nepnevmatska zgradba se npr. uporablja pri pnevmatikah za popolnoma avtonomna vozila Oli. Prav tako v pnevmatike že vgrajujejo senzorje. Tovrstne pnevmatike Goodyear npr. uporablja na treh avtonomnih avtobusih, ki vozijo v Luxemburgu v od dveh njihovih globalnih inovativnih centrov. Vozila upravlja avtobusno podjetje Sales-Lentz, vsako pa lahko sprejme do 14 potnikov. Z uporabo senzorjev je tako možno uvesti prediktivno analitiko vzdrževanja in ukrepati še preden bi prišlo do okvare.