Na avtobus Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) je trenutno možno vstopati zgolj skozi sprednja vrata (izjema so potniki, ki uporabljajo klančino), izstop pa je možen skozi vsa ostala. Marsikje v tujini so že uvedli možnost vstopa na vseh vratih in to se je pokazalo kot odlična rešitev.
Kdaj bomo v Ljubljani lahko na avtobus vstopali na vseh vratih?
Žal točnega datuma pri LPP-ju niso podali, so pa povedali, kaj je tisti ključni predpogoj, da bodo začeli postopek uvajanja vstopa na vseh vratih, in sicer bo to takrat, ko bo 90% voženj opravljenih s terminskimi vozovnicami (šolske, dijaške, študentske, letne …). V letu 2018 je bila terminska vozovnica uporabljena za dobrih 70% potovanj. V letu 2017 je bila številka 70%, leta 2010 pa 58%.
Problem naj bi bila velika stopnja kršitev pri »klasičnih« vozovnicah
Kot ključni problem za neuvedbo so pri LPP-ju navedli kršitve pri plačevanju s »klasičnimi« vrednostnimi vozovnicami t.j. plačevanje po vožnjah in plačevanje s telefonom. Če bi se delež terminskih vozovnic povečal, bi se problem zlorab zmanjšal. Ali bo nova letna vozovnica za 365€ (220€ za upokojence), ki bo na voljo z aprilom 2019 pripomogla k višjemu deležu terminskih vozovnic, bomo še videli, pri LPP-ju ocenjujejo, da bo nov produkt prispevak k večjemu deležu.
Cena letne vozovnice ni izjemno spodbudna, zato silovitega skoka uporabe terminskih vozovnic ni pričakovati. Rast najverjetneje bo, a bo na 90%, če jih bo LPP res želel doseči, treba počakati še nekaj let. Seveda, če ne bodo predstavili kakšne bolj atraktivne ponudbe, ki bo privabila potnike na avtobus.
Vstop na vseh vratih pomeni hitrejši odhod
Vstop na vseh vratih avtobusa so med drugim uvedli v San Franciscu, Montrealu, Sidneyju in Bostonu. Tramvaji, predvsem pa podzemne železnice takšen vstop prakticirajo praktično povsod. BostonBRT je v videu lepo prikazal kakšna je razlika pri vstopu na avtobus, če se ta izvaja zgolj na prva vrata ali pa na vseh vratih.