Novi vlaki Slovenskih železnic FLIRT in KISS proizvajalca Stadler Rail, ki bodo v promet vključeni proti koncu leta 2019, bodo navzven izgledali majčkeno drugače, kot je bilo prvotno prikazano.
Slovenske železnice so za Uporabno stran ekskluzivno razkrile dokončen zunanji izgled novih vlakov Stadler. Naročilo, ki je bilo podpisano 17.4.2018 obsega 26 vlakov, od tega 11 enopodnih FLIRT, 10 dvopodnih KISS in 5 dizelskih FLIRT.
Kakšne so spremembe?
Tisto največjo spremembo glede na lani predstavljeno grafiko bodo doživele enopodne potniške garniture FLIRT, tako električne kot dizelske, to pomeni 16 vlakov. Glavna sprememba je drugačen začetek oz. zaključek vlaka. Ta je v primerjavi s prejšnjo generacijo bolj aerodinamičen, luči so postavljene navpično, spremenjen je tudi izgled stranskih oken. Druga sprememba, ki je je deležen tudi dvonadstropni KISS, pa je rahlo spremenjena celostna podoba vlaka. Nos vlaka zdaj nosi modro barvo, prej je bila bela, hkrati pa so modro barvo pri podstavnem vozičku rahlo skrajšali in tako ustvarili modro linijo, ki zdaj enotno poteka po stranici celotnega vlaka. Logotip in napis Slovenske železnice na stranici so povečali in pomaknili proti špici prej omenjene modre linije.
Podrobnosti notranjosti novih vlakov še niso povsem razkrili
O notranjosti novih vlakov KISS in FLIRT Slovenskih železnic ni znanega nič novega. Vemo torej, da bo enopodni večsistemski električni vlak Stadler FLIRT imel skupno kapaciteto 462 potnikov. 12 sedišč bo v 1. razredu, 223 sedišč v 2. razredu, stojišč pa bo 227. Na voljo bosta dve mesti za gibalno ovirane osebe ter 10 mest za kolesa. Dvonadstropni enosistemski električni vlak Stadler KISS bo imel skupno kapaciteto 556 potnikov. 16 sedišč bo v 1. razredu, 276 sedišč bo v 2. razredu, 264 pa bo stojišč. Na voljo bosta dve mesti za gibalno ovirane osebe ter 10 mest za kolesa. Enopodni dizelski (DMV) vlak Stadler FLIRT pa bo imel skupno kapaciteto 338 potnikov. 12 sedišč bo v 1. razredu, 159 sedišč v 2. razredu, stojišč pa bo 167. Tudi tukaj bosta na voljo dve mesti za gibalno ovirane osebe ter 10 mest za kolesa.
Druge podrobnosti niso znane, so pa Slovenske železnice v razpisu zahtevale, da sta 1. in 2. razred fizično ločena, da ima 1. razred večje udobje in prostornost, rokonaslone, barve in kvalitete sedežnih prevlek. Celotna razsvetljava na vlaku bo LED, sedeži 1. razreda bodo imeli dodatne luči za branje, ki ne povzročajo bleščanja sopotnikom. Okna bodo v obeh razredih temnjena z visoko stopnjo zunanje refleksije. Vsi sedeži bodo imeli na voljo 220V električni priključek, v 1. razredu pa bodo na voljo tudi mizice za potnike. Vsak člen garniture bo opremljen s koši za ločeno zbiranje odpadkov, odlagalnimi mesti za prtljago in obešali za oblačila. Vsaka garnitura bo imela po dva WC-ja, vsaj en WC bo prilagojen tudi osebam s posebnimi potrebami.
Vsi vlaki bodo seveda nizkopodni z izvlečeno stopnico, ki se prilagodi razdalji med vlakom in peronom. Notranjost potniških oddelkov bo opremljena z video nadzorom in klimatskim sistemom, ki bo omogočal učinkovito hlajenje in ogrevanje. Vlaki bodo imeli tudi Wi-Fi in informacijske zaslone, ki bodo prikazovali vsaj postaje, datum, uro, številko vlaka ter smer.
Praktično je znana tudi vsa notranjost, le vemo ne kako bo dokončno izgledala, saj se bo od slik notranjosti, ki so bile predstavljene ob podpisu pogodbe in jih lahko vidite zgoraj, najverjetneje nekoliko razlikovala. Prav tako nismo videli še 1. razreda ter prostora za kolesa in prtljago.