Reševalci na motorju Reševalne postaje Ljubljana, ki deluje v okviru Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana, bodo od septembra 2019 imeli novo reševalno motorno kolo, ki bo zamenjalo enega izmed treh obstoječih.
T-2 tudi v letu 2019 nadaljuje s projektom T2 ? življenje. Lani so v sklopu projekta med drugim zdravstvenemu domu Dr. Adolfa Drolca v Mariboru podarili reševalni motor, Porodnišnica Ljubljana pa je dobila nov aparat za neinvazivno podporo dihanju novorojenčkov. Letos se dobrodelni projekt, ki združuje tako T-2 uporabnike, kot zaposlene na T-2 in njihove partnerje, nadaljuje. Reševalna postaja Ljubljana bo konec septembra tako dobila nov motor znamke Honda, ki bo nadomestil prav tako Hondin motor. Vrednost novega reševalnega motorja z ustrezno opremo je 21.500€.
Danijel Andoljšek, vodja reševalcev na motorju je pojasnil, da reševalci motoristi opravijo med 550 in 600 intervencij na sezono. Trenutno je v Ljubljani aktivnih 6 reševalcev motoristov, ki delujejo s tremi motorji. Reševalni motorji pa se iztrošijo veliko prej, kot motorji za osebno rabo. Motor, ki bo jeseni odšel v pokoj, ima namreč trenutno okoli 60.000 prevoženih km. Z novo pridobitvijo se številka tako ne bo dvignila na 4, saj se iztrošeno motorno kolo vrača najemodajalcu, ki je motor dal v brezplačen najem.
Od 1. maja do 2. novembra
Reševalci na motorju Reševalne postaje Ljubljana delujejo od 1. maja do 2. novembra v vidnem delu dneva ob relativno varnih pogojih za vožnjo. 6 reševalcev na motorju tako pokriva 15 bivših ljubljanskih občin, to pomeni tudi do 50 km v eno stran. Največja dobrobit projekta pa se pozna v osrednjem delu Ljubljane, saj se tukaj lovijo minute, ki rešujejo življenje. Osebi v stanju srčnega zastoja se vsako minuto brez oživljanja možnost preživetja zmanjša za 10% do 30%, zato je zelo pomembno, da z oživljenjem začnejo že osebe v bližini in tako povečajo možnost preživetja.
S projektom reševalca na motorju so v Ljubljani pričeli pred 15-imi leti. Danijel Andoljšek je izpostavil, da se je dolgoročno preživetje že v prvi sezoni dvignilo iz takratnih 11% dolgoročnega preživetja na 22%. To pomeni par življenj na sezono. Sicer pa svetovni trendi kažejo, da se vsako leto število intervencijskih posredovanj dvigne za 10%. Zato bi bilo za Ljubljano dobro, da bi imela vsaj osem reševalcev na motorju, idealno bi bilo 10. Na tak način bi zagotovili 2 reševalca na motorju na izmeno, trenutno namreč deluje zgolj en. A reševalec motorist ne moreš postati čez noč, dodaja Andoljšek. Gre za večletni proces, ki se začne z delovanjem v urgentni službi, nato sledijo še treningi varne vožnje, ki jih izvajajo z AMZS-jem. Treninge morajo nato tudi periodično ponavljati.