Masterindex je raziskava, ki jo Mastercard Europe v Sloveniji izvaja od leta 2009. Letošnja poletna raziskava, ki bila izvedena v aprilu 2019 na več kot 1000 posameznikih starih med 15 in 66 let, je pokazala nekaj zanimivih trendov ter nadaljevanje že začrtanih.
Uporaba plačilnih kartic je v porastu
Odstotek tistih, ki so odgovorili, da plačilne kartice za plačevanje pogosto uporabljajo se je od leta 2010 iz 15% v letu 2019 dvignil na 27%. Približni 65% jih je odgovorilo, da vsaj polovico svojih nakupov plačajo s kartico. Prav tako jih je 60% odgovorilo, da nimajo težav s plačevanjem zneskov pod 5€ s plačilnimi karticami, kar je v primerjavi s poletjem 2018, ko je to odgovorilo 49% vprašanih, precejšen skok. Slovenci tako plačilne kartice najpogosteje (31%) uporabljajo za nakup življenjskih potrebščin in za nakupe na bencinskih servisih (26%). 17% pa jih je odgovorilo, da kartico najpogosteje uporabljajo za spletne nakupe.
Število spletnih nakupov med Slovenci raste
MasterIndex raziskava je pokazala, da vedno več Slovencev kupuje na spletu, prav tako so ti nakupi tudi vedno bolj pogosti. Tako je približno 27% odgovorilo, da pogosto nakupujejo na spletu, leta 2018 je tak odgovor podalo 24% anketiranih. 42% pa spletne nakupe opravlja občasno. Število tistih, ki na spletu ne nakupujejo se je iz 11% leta 2018 zmanjšal na 8%. V zadnjem mesecu je spletni nakup opravilo 57.4% vprašanih, v zadnjih treh mesecih pa 22.4%. Prav tako se povečuje pogostost nakupov. Odgovor pogosto se je od leta 2010 iz 8.6% dvignil na 27.4%.
Nekoliko se je spremenil tudi asortima izdelkov, ki jih uporabniki v Sloveniji kupujejo na spletu. Leta 2010 so Slovenci na spletu najpogosteje kupovali elektroniko (50.2%) in knjige, CD-je ter DVD-je (34.7%). Zdaj pa si okoli 40% obsegata dva segmenta, 42.1% jih je odgovorilo, da na spletu kupujejo oblačila, obutev in modne dodatke, 41.1% pa elektroniko. S 32.3% sledijo izdelki namenjeni gospodinjstvu.
Prav tako raste število spletnih nakupov plačanih s kartico
V primerjavi z letom 2012 Slovenci plačilne kartice za spletne nakupe uporabljamo precej pogosteje. Približno 13 % uporabnikov kartic uporablja svoje kartice za spletne nakupe vsaj enkrat ali dvakrat na teden. Najbolj opazna razlika, okoli 25% točk je pri odgovoru, da nikoli ne uporabljajo plačilne kartice pri spletnem nakupu. Leta 2012 je tako odgovorilo 47.2% vprašanih, leta 2015 33.3% in letos 21.8%. Največ, 35.8% vprašanih je odgovorilo, da plačilno kartico za spletne nakupe uporabijo enkrat do dvakrat mesečno.
Če je še leta 2010 kar 57% vprašanih v spletnih trgovinah izdelke nakupoval z gotovino, torej po povzetju, se zdaj ta odstotek korenito zmanjšal, saj jih je v tokratni MasterIndex raziskavi to odgovorilo 21%. To je sicer še vedno precej visok odstotek, a kaže na dober trend. Od leta 2010 se je tako plačilo prek spletnih ali mobilnih bank iz 10.8% povečalo na 50.1%, uporaba plačilnih kartic na spletu pa iz 18.4% na 44.6%.
Rast tudi na področju mobilnega plačevanja
Za plačevanje je mobilne naprave v letu 2013 uporabljalo 11.2% anketiranih, v letu 2019 je ta številka narasla na 30.7%. Prav tako je zelo spodbuden trend uporabe mobilnega telefona za urejanje financ. Leta 2013 je telefon za ta namen uporabljalo le 4.1% vprašanih, v letu 2019 pa 23.2%. Predvsem na področju mobilnega bančništva bomo v Sloveniji morali še precej postoriti.