Boeing 777X, novo širokotrupno dvomotorno letalo iz družbe Boeing Commercial Airplanes bi moralo svoj prvi polet opraviti poleti 2019, a se to zaradi težav z novimi motorji GE9x ne bo zgodilo. Prvi polet je namreč prestavljen v leto 2020.
Zložljive konice kril, novi materiali, širša kabina in najmočnejši motorji
Boeing je v letalo 777X vgradil kar nekaj zanimivih novosti, poleg General Electric GE9X motorjev, ki so največji in najmočnejši motorji za komercialno potniško letalo, so tukaj še novi kompozitni materiali uporabljeni za krila, zložljive konice kril, širša kabina in večje število sedežev. Vključili pa so tudi tehnologije, ki so bile do zdaj na voljo zgolj pri letalu Boeing 787 Dreamliner.
Zakaj zložljive konice kril?
Pri zložljivih konicah kril marsikdo zastriže z ušesi, ampak razlog za to je pravzaprav precej preprost, in sicer zato, da se zmanjša razpon kril. Boeing 777X ima krila zasnovana na krilih letala 787, a ta obsegajo 10% več prostora (iz 436.8 na 516.7 m2). Razpon kril letala je 71.8 metrov, kar ga uvršča v kategorijo F po ICAO klasifikaciji, kjer sta npr. tudi Boeing 747-8 in Airbus A380-800. Z zloženimi krili pa ima 77x razpon kril 64.8 metrov in tako sodi v kategorijo E, kjer so npr. serije letal Boeing 777/787 in Airbus A330. To pomeni, da je takšno letalo na letališču manj omejeno glede parkirnih mest in tako posledično lahko leti na večje število letališč in je bolj zanimivo za letalske družbe.
Kaj zamuda pomeni za dobavo letal?
Boeing je sprva planiral prvi polet poleti 2019, nato se je ta prestavil na konec leta 2019, a težave z motorji GE9X so se nadaljevale in je tako prvi polet načrtovan v začetku leta 2020. O drugih težavah z letalom 777X Boeing ne poroča, tako da je to očitno edina težava s katero se soočajo pri proizvodnji. Kaj to pomeni za prve dobave, pa ni povsem znano, čeprav izvršni direktor Boeinga, Dennis Muilenburg ocenjuje, da bi prve dobave letala Boeing 777x lahko bile do konca leta 2020. Zaradi te zamude pa bodo v Boeingu izdelali več letal 777-F (torej, tovornih različic).
Trenutno ima Boeing 344 naročil za obe različici letala 777X, od tega jih ima Emirates 150. Naročili pa so jih tudi pri letalskih družbah Lufthansa, British Airways, All Nippon Airways, Cathy Pacific, Etihad Airways, Qatar Airways in Singapore Airlines. 777-8 bo v konfiguraciji z dvema razredoma lahko sprejel 384 potnikov, 777-9 pa 414 (42J + 372Y) oz. v trirazredni konfiguraciji 349 (8F + 49J + 292Y). Kataloška cena prvega letala je 410.2 milijona $, drugega pa 442.2 milijona $.