Poletja so vedno bolj vroča, potniki, ki potujejo z vlakom tako pričakujejo tudi klimatizirane potniške kompozicije in vagone. Žal pa Slovenske železnice klime trenutno ne ponujajo na vseh vlakih.
Kateri potniški vlaki in vagoni imajo klimo?
Iz Slovenskih železnic so sporočili, da imajo vgrajeno klimo vseh 30 garnitur Siemens Desiro serije 312 in vsa tri garniture ICS Pendolino serije 310. Klimatiziranih je tudi 23 prenovljenih garnitur Fiat serije 813-100 in 12 potniških vagonov Slovenskih železnic, ki vozijo v mednarodni sestavi vlakov. Klimo imajo tudi vsi tuji potniški vagoni. Vse te klime so polavtomatske. Avtomatsko klimo pa imajo garniture vlakov projekta Crossmoby ETR 563/564 – CAF “Civity”, ki vozijo med Ljubljano in Vidmom (Udinami) oz. Ljubljano in Trstom (Trieste). Hkrati so izpostavili, da bo z avtomatsko klimo opremljenih vseh 52 novih vlakov Stadler, ki bodo na slovenske tire začeli prihajati konec leta 2019 oz. v začetku leta 2020.
Kateri vlaki nimajo klime?
Med EMG potniškimi kompozicijami, torej tistimi, ki vozijo na elektriko, s klimo niso opremljene Gomulke (serija 311), teh je v obratovanju 5 s povprečno starostjo krepko čez 40 let. Med dizelskimi vlaki pa sodobne klime nimajo t.i. Mercedesi (serija 711), teh je v voznem parku Slovenskih železnic 6. Čeprav v teoriji Mercedesi neke vrste klimo imajo, na začetku je niso imeli, dobili so jo kasneje z nadgradnjo/prenovo, jih pri Slovenskih železnicah očitno ne štejejo med klimatizirane vlake, saj jih niso uvrstili na seznam vlakov s klimo, ki so ga posredovali. Klime pa nima noben izmed 25-ih Kanarčkov (serija 713 / 715), prav tako tudi 15 preostalih Fiatov (serija 813 / 814), ki niso bili prenovljeni. Slovenske železnice imajo skupaj 99 potniških vagonov in kot rečeno je 15 takšnih, ki imajo vgrajeno klimo, vsi ostali so brez nje.
Stadlerji bodo stanje močno izboljšali
Prihod vlakov Stadler bo tako korenito izboljšal stanje na tem področju, predvsem je to pereče na neelektrificiranih progah, kjer vozijo dizelski vlaki. Seznam 52-ih Stadlerjevih vlakov bo sledeč: 10 dvonadstropnih električnih KISS, 21 enopodnih električnih FLIRT in 21 enopodnih dizelskih FLIRT vlakov. Napovedan je tudi nakup 20-ih potniških vagonov 1. in 2. razreda, ki bodo prav tako opremljeni s klimo in bodo namenjeni mednarodnemu prometu. Kdaj naj bi prišlo do tega naročila, še ni znano. Je pa klima pravzaprav obvezni del mednarodnih vlakov, tako da bodo Slovenske železnice za ustrezno zagotavljanje teh prevozov naročilo novih vagonov morale izvesti kar kmalu.