Že nekaj poletij zapored so v Ljubljano s čarterskim letom prileteli japonski turisti, lani je bilo teh letov šest, po en junija in julija ter dva v avgusta in septembru. Lete sta izvajala All Nippon Airways (ANA) in JAL (Japan Airlines).
UPDATE:
-Potrjeno je, da ANA na letu NH1951 iz Osake prihaja v soboto, 31.8.2019. Letalo bo v Ljubljani pristalo predvidoma ob 18.15.
Slovenija in Japonska nimata sklenjenega dvostranskega sporazuma o zračnem prometu, ki bi omogočal redne letalske povezave. Zato morajo letalske družbe za čarterske lete zaprositi vsakič znova. Po podatkih, ki jih je Sektor za letalstvo pri Ministrstvu za infrastrukturo posredoval Uporabni strani do 16.8.2019 v letošnjem letu še od nobene izmed japonskih letalskih družb niso prejeli nobenih zahtevkov za izdajo dovoljenja za čarterske lete. Hkrati pa so izpostavili, da so in bodo še naprej zagotavljali vso podporo pri morebitnem vzpostavljanju letalskih povezav, vse dokler med državama ne bo sklenjen dvostranski sporazum.
Lani je iz Tokia, Sappora in Osake v Ljubljano po podatkih Statističnega urada Slovenije priletelo 1.122 turistov (junija 174, julija 208, avgusta 358 in septembra 382). Letos je ta številka še vedno 0. Prihod japonskih turistov je na Brniku zanimiv tudi za spotterje (letaloglede) in ostale letalske navdušence, saj prihajajo s širokotrupnimi letali. Praviloma gre za Boeing 777-300ER, ki ima okoli 250 sedežev, lani pa je na obisk prišel tudi Boeing 787-9 Dreamliner, ki sprejme nekaj več kot 200 potnikov.
Letos res ne bo turistov z Japonske?
Letalski portal ExYuAviation je navedel, da naj bi ANA (All Nippon Airways) s širokotrupnim letalom Boeing 787-9 Dreamliner 31. avgusta 2019 na letu NH1951 z letališča Osaka Kansai International poletela ob 13.05 v Ljubljani pa pristala ob 18.15. Drug let pa naj bi bil 14. septembra, ko naj bi ob 9.00 z letališča Narita Airport (Tokio) proti Ljubljani poletelo letalo na letu NH1955. V Ljubljani naj bi pristalo ob 14.00. Glede na to, da ANA prošnje za izvedbo letov še ni podala, bo morala kar pohiteti.
Kako daleč je podpis dvostranskega sporazuma?
V začetku leta so z Ministrstva za infrastrukturo sporočili, da za sklenitev dvostranskega sporazuma o zračnem prometu med Slovenijo in Japonsko ni bil izveden še noben krog pogajanj. Izpostavili pa so, da so na Ministrstvu na pogovore pripravljeni in si sklenitve tega sporazuma tudi želijo, a za sklenitev dvostranskega sporazuma je potrebna volja in aktivnost obeh pogodbenic. Kaj to pomeni glede časovnice ni znano, bi pa povečana gospodarska aktivnost med Slovenijo in Japonsko lahko pripomogla k hitrejši sklenitvi takšnega sporazuma, ki bi tudi olajšal lete med državama.