Avstrijske zvezne železnice (ÖBB) so 24. avgusta 2019 ob obeležitvi 130. obletnice regionalne železniške proge Kamptalbahn v Spodnji Avstriji, naznanile, da bodo 2.9.2019 lansirale vlak ÖBB Cityjet eco, ki bodo lahko s pomočjo baterij kot električni vlaki vozili tudi po neelektrificiranih progah.
Baterija za premostitev neelektrificiranih delov
V Avstriji okoli četrtina oz. okoli 1.300 km železniških prog ni elektrificiranih in na teh morajo uporabljati dizelske vlake. Kot del projekta zmanjševanja CO2 in hrupa, se je razvil projekt ÖBB Cityjet eco, ki bo septembra začel s prevozom prvih potnikov na električno-hibridnih vlakih. V sklopu pilotnega projekta so s pomočjo Siemens Mobility GmbH Austria obstoječe ÖBB Cityjet Desiro ML opremili z baterijami, ki lahko delujejo tako v poletnih kot zimskih vremenskih pogojih.
Vlak Siemens Desiro ML ÖBB Cityjet eco (BEMU) (Siemens Mireo Plus B) sloni na seriji Siemens Mireo je sestavljen iz treh vagonov skupne dolžine 75.15m, vsak vagon je opremljen z dvojimi vrati, celotna potniška garnitura pa ima na voljo 244 sedišč. Vlak ima na voljo prostor za prevoz koles ter multi-funkcijski prostor za opravljanje poslovnih sestankov. Prehod med elektrificirano in neelektrificirano progo se izvede med vožnjo, baterija pa ima kapaciteto 528kW/h. Če vlak vozi na omrežno elektriko, ki jo pridobiva s pomočjo pantografa, lahko doseže hitrost do 140 km/h, če vozi na baterijo pa do 120 km/h.
Najprej v Spodnji Avstriji
Z lansiranjem projekta ÖBB Cityjet eco bodo začeli v Spodnji Avstriji. Tako bodo od 2.9. do 13.9.2019 vozili na Kamptalbahn (St. Pölten – Horn), od 16.9. do 20.9.2019 na Traisentalbahn & Kremser Bahn (St. Pölten – Hainfeld & St. Pölten – Krems) in od 23.9. do 27.9.2019 na Erlauf Valley Railway (Pöchlarn – Scheibbs).
Kaj pa v Sloveniji?
V Sloveniji imamo 1.209 km železniških prog, od tega je 610 km elektrificiranih. To pomeni, da imamo v Sloveniji elektrificiranih 50.5% železniških prog. V Avstriji pa ta delež naša le 25%. Neelektrificirane so praktično vse regionalne proge v Sloveniji, na teh pa praviloma poteka potniški promet. Žal se v železniški promet v Sloveniji predolgo ni nič vlagalo, zadnja leta se, a bo trajalo dolgo, da se stvari premaknejo. Zdaj Ministrstvo za infrastrukturo prednostno urejajo glavne proge, ki pa so elektrificirane, regionalne pridejo na vrsto kasneje. Slovenske Železnice so letos maja podpisale pogodbo za dodatnih 26 potniških garnitur, tako da bo vozni park čez nekaj let obsegal 52 novih vlakov znamke Stadler. Od tega bo 10 dvopodnih električnih KISS, 21 enopodnih električnih (EMV) FLIRT in 21 enopodnih dizelskih (DMV) FLIRT vlakov. Hibridni vlaki žal še niso na vidiku. Za njihovo rentabilnost bi se morala tudi nekoliko spremeniti zasnova železniških povezav, saj zdaj večinoma vozijo ali po elektrficiranih ali pa po neelektrificiranih progah, prehajanja med njima pa je tisto, ki je zanimivo za hibridne vlake.