Mastercard z orodji za odprto bančništvo omogoča nove poslovne priložnosti na področju finančnih storitev po vsej Evropi.
Odprto bančništvo omogoča številne poslovne priložnosti, predvsem za IT podjetja in FinTech podjetja. V osnovi pa gre za to, da banke preko varnih protokolov drugim podjetjem omogočijo dostop do njihove infrastrukture.
Open Banking Solutions
Mastercard je z namenom podpore in omogočanja novih možnosti v okviru odprtega bančništva predstavil nabor orodij Open Banking Solutions, ki združujejo štiri različne storitve tega področja, in sicer:
- Open Banking Connect – Gre za enotno povezavo do funkcionalnosti odprtega bančništva finančnih inštitucij, ki zunanjim ponudnikom omogoča doseganje ekonomije obsega, odpornosti in hitrega vstopa na trg.
- Open Banking Protect – omogoča preverjanje statusa zunanjih ponudnikov v realnem času, hkrati pa nadzoruje in opozarja o potencialnih primerih izpostavljenosti odškodninski odgovornosti in goljufijam.
- Open Banking Resolve – gre za centralizirano storitev za odgovarjanje na vprašanja in reševanje sporov
- Open Banking Consulting Services – tukaj pa gre za profesionalno svetovanje in podporo v praksi, ki finančnim institucijam pomaga določiti in izvajati njihovo strategijo na področju odprtega bančništva
Direktiva PSD2 bo odprto bančništvo še okrepila
Direktiva o plačilnih storitvah, ki jo poznamo pod kratico PSD2, bo v veljavo stopila jutri, 14.9.2019. Prav spremembe, ki jih uvaja, pa bodo pospešile rzvoj odprtega bančništva in uporabe API-jev tudi v bančnem svetu. Banke so do zdaj svoje storitve najraje zapirale v lastne balončke in jih niso delile z drugimi, zdaj bo to drugače. V nekaterih državah so v odprtem bančništvu nekoliko bolj napredni. Npr. v Veliki Britaniji je odprto bančništvo v zadnjih mesecih zabeležilo precejšnjo rast, večinoma zaradi naraščajočega števila zunanjih ponudnikov, vključno z inovativnimi visoko-tehnološkimi finančnimi podjetji. Delno pa so za to krivi tudi programski vmesniki bank (API-ji), ki omogočajo enostavnejšo implementacijo bančnih rešitev v lastne rešitve.
Pomembno bo izobraževanje potrošnikov
Eden od vidikov, ki bo pri odprtem bančništvu zelo pomemben, je tudi izobraževanju potrošnikov o možnostih, ki jih to ponuja. Banke bodo morale nastopiti v nekoliko drugačni luči, kot so to počele do sedaj, saj bo modro, da bodo svojim komitentom predstavile potencialne koristi, ki jih odprto bančništvo prinaša. Razmisliti bodo morale predvsem, kako svojim strankam pomagati pri odkrivanju in varnem dostopanju do rešitev in tako prispevati k dobri celostni izkušnji.