Z 18. oktobrom 2019 bo pri plačevanju z brezstičnimi plačilnimi karticami v Sloveniji prišlo so spremembe limita do katerega lahko uporabniki plačajo brez vpisa PIN-a ali avtentikacije na drug način. Limit je zdaj 15€, od 18.10.2019 pa bo ta za enkratno plačilo znašal do 25€.
Katere plačilne kartice?
Združenje bank Slovenije je objavilo, da bo sprememba limita veljala za uporabnike plačilnih kartic Maestro, Mastercard in Visa. Luka Gabrovšek, poslovni direktor družbe Mastercard v Sloveniji je o novosti povedal:
Odločitev finančnih institucij za dvig zneska, ki ne zahteva dodatne avtentikacije, na 25 € dokazuje, da so potrošniki sprejeli tovrstni sistem plačevanja. V podjetju Mastercard verjamemo, da bo trend brezstičnih plačil tudi v prihodnje naraščal v isti meri kot zdaj ali pa še bolj.
Kaj do 25€ pomeni v praksi?
Uporabniki smo do leta 2014 v Sloveniji plačevali tako, da smo plačilno kartico vstavili v POS terminal in vpisali PIN številko. Nato je Mastercard začel z uvajanjem brezstičnih plačilnih kartic. Že dobri dve leti pa je uvedena možnost plačila do vrednosti 15€ brez avtentikacije (beri, vpisa PIN številke). Z drugo polovico oktobra se bo ta vrednost dvignila na do 25€. Dnevni limit kljub prej omenjeni spremembi ostaja 150€ oz. je ta takšen kot ga določi banka izdajateljica plačilne kartice.
Plačevanje nizkih zneskov s kartico je vedno bolj popularno
Aprila letos je Mastercard objavil svojo najnovejšo Masterindex raziskavo, ki jo je izvedla Mediana. Ta je pokazala, da 60% vprašanih nima težav s plačevanjem zneskov do 5€ s plačilno kartico, 65% pa jih je odgovorilo, da vsaj polovico nakupov opravijo s kartico.
Prav za plačevanje računov nizkih vrednosti je sprememba, ki se bo zgodila oktobra, zelo dobrodošla. Potrošniki pa so brezstično plačevanje brez avtorizacije, po besedah Mastercarda, v Sloveniji zelo dobro sprejeli. Posledično se je povečalo tudi število spletnih nakupov. Tudi te je zajela Masterindex raziskava. Spletnih nakupov se v Sloveniji poslužuje že vsak tretji državljan. Več kot 55% uporabnikov, ki spletno nakupuje vsaj enkrat mesečno, svoj nakup opravi s pametnim telefonom.