Wi-Fi Internet na vlaku v Sloveniji bo konec novembra 2019 vendarle postal realnost, so za Uporabno stran sporočili iz Slovenskih železnic. Storitev bo za uporabnike brezplačna, na voljo pa bo na potniških garniturah Siemens Desiro (EMG 312) in nagibnih vlakih Pendolino (EMG 310).
Wi-Fi internet na vlaku Slovenskih železnic
Kot so pojasnili pri Slovenskih železnicah, bodo konec novembra 2019 Wi-Fi internet na vlaku zagotovili na 28-ih potniških garniturah. Do konca leta 2019 pa bodo Wi-Fi vzpostavili na vseh 32-ih planiranih vlakih iz trenutnega voznega parka. Tako bo opremljenih 30 vlakov Siemens Desiro, 20 tročlenikov in 10 dvočlenikov ter dva vlaka Pendolino. Tročlenske kompozicije Siemens Desiro in vlaka Pendolino bodo imele nameščene po tri dostopne točke v vlaku, dvočleniki pa po dve. Tako bo potnikom na vseh v vseh vagonih zagotovljen odličen Wi-Fi signal, tako na 2.4GHz kot 5GHz omrežju. Več o sami opremi na vlaku, pa v tem članku.
Kako bo s pokritostjo signala?
Železnice v Sloveniji so speljane po kotlinah, dolinah in precej nenaseljenih področjih, kar je že zdaj predstavljalo težavo pri uporabi mobilne internetne povezave. Hkrati dodatno težavo dodajo modernejši vlaki, ki delujejo kot nekakšna Faradayeva kletka, mobilni signal zato zelo slabo prodira v notranjost potniškega vlaka. Ker bodo LTE antene zdaj nameščene na zunanji strani, bo signal že zgolj zaradi tega boljši, hkrati pa so te antene tudi močnejše od tistih v mobilnih telefonih.
Telekom Slovenije in A1 Slovenija
Kot so pojasnili na Slovenskih železnicah bodo uporabljali tako signal Telekoma Slovenije kot A1 Slovenija, da bi zagotovili čimvečjo pokritost in propustnost. Vseeno pa čudežev ne smemo pričakovati, tam kjer LTE signala ni, tudi Wi-Fi internet na vlaku ne bo deloval. Bo pa teh lokacij zdaj precej precej manj.
Na Wi-Fi dizelskih vlakih s prihodom novih Stadler vlakov
Wi-Fi internet bodo na Slovenskih železnicah ponudili na električnih vlakih, to pomeni, da ga bo možno uporabljati na elektrificiranih progah. Teh imamo v Sloveniji 503.5 km. Žal pa so vse regionalne proge pri nas neelektrificirane, to pa posledično tudi pomeni, da npr. tisti, ki se bodo vozili na relaciji Ljubljana – Kamnik ali pa Ljubljana – Grosuplje te novosti še ne bodo imeli. Na dizelskih vlakih bo Wi-Fi na voljo na novih Stadler Flirt vlakih. V sezoni 2020-2021 bodo Slovenske železnice predvidoma dobile 5 električnih Stadler Flirt in 5 dizelskih Stadler Flirt potniških vlakov.