Air France je 23.11.2019 upokojil svoj prvi Airbus A380 (F-HPJD) z letom iz Pariza na Malto, kjer so ga vrnili najemodajalcu Dr. Peters Group. V floti jih tako ostaja še 9, a glede na načrte, bo Air France celotno floto letal Airbus A380 upokojil do leta 2022.
Upokojitev letala Airbus A380 pri Air France
Air France je že lani poleti napovedal, da bo iz flote do leta 2022 umaknil vseh 10 letal Airbus A380 in jih nadomestil z bolj ekonomičnimi. Kot so pri Air France takrat zapisali v sporočilu za javnost, A380 porabi za 20-25% več goriva na sedež kot širokotrupna letala nove generacije, posledično pa v zrak spustijo tudi manj CO2.
Kako naprej?
K odločitvi so zagotovo pripomogla tudi nova ETOPS pravila. Prav zato bo velik del nadomestitve flote prevzel širokotrupni dvomotorni Airbus A350 XWB. Air France ima v floti trenutno 3 letala A350-900, skupaj z 10-imi, ki so jih naročili v začetku decembra 2019, so jih trenutno naročili 38. Poleg A350 XWB, pa bo kot nadomestilo služil tudi Boeing 787.
Kaj se bo zgodilo z upokojenim Airbusom A380?
A380, ki je priletel na Malto v Aviation Cosmetics Malta, je kmalu po tem ostal brez oznak letalske družbe Air France. Po podatkih Aeronews na Faebooku pa je letalo trenutno na letališču Dresden Airport v Nemčiji, kjer izvajajo servis omenjenega letala. Kaj točno se bo z letalom zgodilo še ni znano, je pa zelo majhna verjetnost, da ga bodo že zdaj razstavili in uporabili za dele (do 90% letala se lahko ponovno uporabi). Glede na to, da servis izvaja ista ekipa, ki letalom Airbus A380 letalske družbe Quantas daje novo notranjost, je ena od možnosti, da bodo preurejali celotno notranjost letala. Kdo ga bo prevzel, pa bomo še videli. Vsekakor pa bi bilo zelo čudno, da bi najemodajalec na letalu potrošil kar nekaj denarja, da bi ga na koncu uporabil za dele.