Danes, 23.1.2020 je potekala dražba spričevala letalskega prevoznika, ki omogoča prevoz potnikov in tovora (AOC) ter slotov za pristajanje in vzletanje na treh evropskih letališčih. Letalska dovoljenja je na za javnost zaprti dražbi po izklicni ceni 45.000€ kupila družba Air Adriatic, ki je v lasti Izeta Rastoderja.
Kdo je sodeloval na dražbi Adrie Airways?
Varščino za udeležbo na današnji dražbi, ki je znašala 4.500€, so vplačali trije dražitelji. Po podatkih STA sta bila poleg Air Adriatic to še Komforia, katere lastnica je istoimenska družba iz hrvaškega Čakovca, njen direktor pa je Janez Sever ter Dedal Aero, za katero stoji nekdanji Adrijin pilot Dejan Slodej.
Kje pa so ruski vlagateljih, ki jih je prva omenjala RTV Slovenija?
Pred dnevi je RTV Slovenija omenila, da se za nakup zanima tudi ruski vlagatelj, ki želi na evropski trg vpeljati 200 letal Sukhoi Superjet 100. To so tista letala, ki jih je Adria Airways že napovedala, a je na koncu zgodba padla v vodo. Več kot očitno je padla tudi ta zgodba v vodo, saj bi ruski vlagatelji morali najti večinskega partnerja iz Evropske unije. Letalske družbe v Evropski uniji morajo biti namreč v večinski lasti Evropejcev.
Kaj zdaj čaka Air Adriatic?
Da bo Air Adriatic lahko uporabljal danes kupljena dovoljenja Adrie Airways, bo najprej moral odpraviti neskladja, ki so nastala po preklicu operativne licence in začetku stečajnega postopka. Seveda bo moral poravnati tudi kupnino. Za poletno sezono 2020 pa so veljavni tudi sloti za pristajanje in vzletanje na letališčih v Frankfurtu, Münchnu in Amsterdamu. A tukaj se bo družba morala kar podvizati in izpolniti vse pogoje, da obdrži vse slote.