Boeing 777X je včeraj, 25.1.2020 po četrtkovem in petkovem zaradi vremena in vetra odloženem testu, vendarle izvedel svoj prvi testni let. Boeing je tako uspešno izvedel testni let največjega dvomotornega letala z reaktivnim motorjem. Do leta 2021, ko naj bi ga prevzel prvi kupec, pa jih čaka še kar nekaj dela.
Triurni testni let letala Boeing 777X
Vreme je bilo včeraj ugodno za testni polet večje različice letala Boeing 777X, ki sliši na ime 777-9X. Po več kot triurnem tesnem letu, je letalo ob 14.00 po lokalnem oz. ob polnoči po našem pristalo na Boeing Field v Seattlu. Med letom so izvedli številne teste, ki bodo potrebni, da Boeing s strani regulatorjev pridobi vsa dovoljenja za letalo. Težave pa jim med drugim povzroča tudi dejstvo, da pri dobavi simulatorjev uporabljajo istega problematičnega dobavitelja, kot pri nesrečnem letalu 737 MAX. Boeing pa še vedno upa, da bo to mogočno ptico prvim kupcem lahko predal v letu 2021.
Ogromni motorji GE9X so lansiranje že zamaknili za 9 mesecev
Boeing bi prvi testni polet letala 777X moral izvesti poleti 2019, a se to ni zgodilo. Težavo z dizajnom motorja GE9X proizvajalca GE Aviation so morali odpraviti in posledično preložiti testiranje na leto 2020.
Manjša poraba goriva
Reaktivni motor s 335cm odprtino ventilatorja bo pri 777-9X različici doprinesel k 10% izboljšanju porabe goriva glede na motorje GE90, ki jih uporablja trenutni model letala Boeing 777. Nova daljša karbonska krila bodo porabo izboljšala za 7%, 4 do 5% pa bo k manjši porabi prispevalo dejstvo, da je letalo za 12 ton lažje. Skupni načrtovani prihranek goriva naj bi tako znašal med 12 in 13%. Lufthansa je ob naročilu letala navedla, da bosta Airbus A350-900 in Boeing 777-9X v povprečju porabila 2.9L na 100 km na potnika.
Kaj prinaša Boeing 777X?
Boeing trenutno načrtuje dve različici letala 777X in sicer večji 777-9X, ki bo sprejel do 426 potnikov (349 v konfiguraciji s tremi razredi / 8F + 49J + 292Y) ter 777-8X, ki bo sprejel 384 potnikov. Poleg novih kompozitnih materialov, ki so uporabljeni za krila, širši kabini, 16% večjih oknih kot pri 777, so tista najbolj zanimiva novost zagotovo zložljive konice kril.
Zakaj zložljive konice kril?
Boeing je uvedel zložljive konice kril iz povsem praktičnih razlogov, in sicer zato, da se zmanjša razpon kril. Boeing 777X ima krila zasnovana na krilih letala 787, a ta obsegajo 10% več prostora (iz 436.8 na 516.7 m2). Razpon kril letala je 71.8 metrov, kar ga uvršča v kategorijo F po ICAO klasifikaciji, kjer sta npr. tudi Boeing 747-8 in Airbus A380-800. Z zloženimi krili pa ima 777x razpon kril 64.8 metrov in tako sodi v kategorijo E, kjer so npr. serije letal Boeing 777/787 in Airbus A330. To pomeni, da je takšno letalo na letališču manj omejeno glede parkirnih mest in tako posledično lahko leti na večje število letališč in je bolj zanimivo za letalske družbe.
Boeing 777X bo prvi dobil Emirates. Kdo pa ga je še naročil?
Letalska družba Emirates bo tista, ki bo letalo Boeing 777X dobila prva. Naročili so jih 115, kot rečeno pa prvo letalo pričakujejo v letu 2021, namesto sredi leta 2020. Drugi največji naročnik je Qatar Airways, ki je naročil 60 letal.
S po okoli 20 letal pa imajo oddana naročila, Lufthansa, Etihad Airways, Cathay Pacific, All Nippon Airways (ANA), Singapore Airlines in British Airways. Skupaj ima Boeing trenutno okoli 340 naročil za ta tip letala. Kataloška cena za 777-8X je 410.2 mio $, za 777-9X pa 442.2 mio $, a letalske družbe in drugi kupci se navadno dogovorijo za popuste.