Mastercard že nekaj let beleži naklonjenost potrošnje v imenu ljubezni. Zadnja raziskava Mastercard Love Index 2020 je pokazala, da tovrstna potrošnja po svetu narašča petkrat hitreje od svetovnega gospodarstva in se je za valentinovo povišala za 17% od leta 2017, v Sloveniji pa za kar 39%.
V svetu največja rast nepozabnih doživetij
Raziskava Mastercard Love Index, ki vključuje podatke v dnevih pred valentinovim (od 11. do 14. februarja) je razkrila, da rast obdarovanj z doživetji prehiteva tradicionalna darila, kot so cvetje in nakit. Tako so na svetovni ravni rezervacije hotelov poskočile za 22%, letalska potovanja na romantične destinacije pa za 13%. V Sloveniji temu trendu ne sledimo povsem. Slovenci smo za hotelske nastanitve lani v primerjavi s preteklimi tremi leti za valentinovo opravili 38% več transakcij, a pri romantičnih potovanjih smo zabeležili 9% manj transakcij.
Tradicionalnim čestitkam smo pri nas naklonjeni, po svetu ne več toliko
Med nepozabna doživetja lahko štejemo tudi tradicionalne čestitke za valentinovo. Število teh je glede na leto 2017 a svetovni ravni doseglo le 2% rast. V Sloveniji smo tovrstnim čestitkam precej bolj naklonjeni, saj je število tovrstnih transakcij naraslo za 29%.
V Sloveniji z največjo rastjo gurmanska razvajanja
Največjo rast glede na leti 2017 pa je v Sloveniji doseglo število transakcij v restavracijah za valentinovo, naraslo je za 48%. Medtem ko je svetovno povprečje rasti 32%. Skupni porabljeni znesek v Sloveniji se je povečal za 54%, po svetu pa za 16%. V letu 2019 je tako svetovna poraba v restavracijah za valentinovo znašala 3.4 milijarde $.
Cvetlice in nakit gredo v Sloveniji dobro v promet
V Sloveniji smo tradicionalisti tudi pri darilih. Medtem ko je svetovna rast nakupov cvetlic le 3%, je bila ta v Sloveniji v zadnjih treh letih 23%. Podobno je z nakitom. Svetovna rast je znašala 6%, v Sloveniji pa kar 76%.
Aleš Petejan, vodja marketinga Mastercard v Sloveniji je povedal:
Trend odločanja za doživetja namesto tradicionalnih materialnih daril ostaja popularen in jasno je, da želi današnja generacija valentinovo izkoristiti kot priložnost za ustvarjanje skupnih doživetij. Dandanes so potovanja in rezervacije potovanj lažje izvedljive kot kadarkoli poprej, kar se odraža v velikem porastu spletnih rezervacij letov in hotelov v obdobju okoli valentinovega od leta 2017 naprej.
Spletno nakupovanje je v porastu, a v svetu precej bolj
Rast spletnega nakupovanja v času valentinovega je Mastercard Love Index raziskava zabeležila povsod po svetu. Svetovna rast med letoma 2017 in 2019 je znašala 57%, v Sloveniji pa 21%. Zanimiv je tudi podatek, da je na svetovni ravni za 175% zrastlo število brezstičnih transakcij, v Sloveniji je ta številka poskočila za kar 320%.
Slovenci smo precej neorganizirani, ko gre za valentinove nakupe
Svetovni podatki kažejo, da se načrtovanje nakupov za valentinovo na svetovni ravni povečuje. Leta 2019 je bila večina transakcij za valentinovo po svetu tako izvedena 11. februarja, kar je dan prej kot leta 2018 (12. februar), in dva dni prej kot leta 2017 (13. februar, dan pred valenti-novim). V Sloveniji smo lani celo zamujali, daj smo večno transakcij za valentinovo opravili celo en dan po valentinovem, torej 15. februarja. To je dni kasneje kot leta 2018 (12. februar) in dva dni kasneje kot leta 2017 (13. februar, dan pred valentinovim).