Airbus A330neo je širokotrupno letalo, ki ga je Airbus s prvim letom predstavil 19. oktobra 2017, prvi pa je z njim 15. decembra 2018 začela leteti portugalska družba TAP Air Portugal. Airbus A330neo je sicer prenovljena različica letala Airbus A330, ki je svoj premierni let imela leta 1992.
Airbus A330neo z večjim doletom postaja bolj zanimiv
Airbus je pri A330neo (A330-900) različici letala trenutno ponujal največ 242 ton največje vzletne dovoljene mase (MTOW), zdaj pa so kupcem ponudili tudi različico z 251 tonami. Nova različica A330neo bo glede na prejšnjo neo generacijo ponudil 650 navtičnim milj dodatnega doleta (7.200nm vs. 6550 nm) oz. 6 dodatnih ton tovora. Kot so pojasnili pri Airbusu, bo nova različica letala A330neo še bolj zanimiva za letalske družbe, saj bo bolj ekonomično pokrivala njihove potrebe razvijajočega letalskega trga.
Čas pred remontom so dvignili iz 10 na 12 let
Airbus je pri novi različici ohranil 99% delov prejšnje različice A330neo. Večji MTOW pa so dosegli z ojačitvami, ki niso dodali teže in adaptacijami podvozja. Modifikacije nosu in podvozja so Airbusu omogočile, da so interval remonta dvignili za dve leti, iz 10-ih na 12 let. To pa bo za kupce (predvsem letalske družbe) pomenilo nižje stroške vzdrževanja.
A330neo z do 300 potniki v konfiguraciji s tremi razredi
Nov A330neo (A330-900) z 251t MTOW je testni polet izvedel 28. februarja 2020 v Toulousu, Francija. Airbus ocenjuje, da je A330-900 različica, ki sprejme med 260 in 300 potniki v trirazredni konfiguraciji, primerna za daljše trans-pacifiške ali Azijsko-Evropske linije. Krajša A330-800, ki ima prostora za od 220 do 260 potnikov, pa bo omogočila zelo dolge pacifiške linije z najnižjo ceno (sedež/milja) v svoji kategoriji.
Certifikacija v sredini 2020 za -900 in 2021 za -800
Pri Airbusu pričakujejo, da bo certifikacija nove različice letala A330neo (A330-900) izvedena do sredine leta 2020. Pri različici A330-800 pa potrditev s strani organov pričakujejo v letu 2021. Airbus je sicer do zdaj prejel 338 naročil za letalo A330neo, od tega pa so jih naročnikom predali 45. Največji naročniki do zdaj so AirAsia X (78), HNA Group (40) in Delta Air Lines (35).
Foto: Airbus