Slovenske železnice danes, 11.3.2020 dobivajo svoj prvi novi dizelski Stadler Flirt vlak DMG 610/615. Kot napovedujejo v Slovenskih železnicah, bo do konca leta 2020 po slovenskih tirih vozilo 10 od 52-ih novih Stadlerjevih vlakov.
Zanimive podrobnosti vlaka
Slovenske železnice dobivajo prvi Stadler Flirt vlak
Po zaključenem sestavljanju prvega vlaka so se jeseni 2019 pričele testne vožnje na testnih progah na Poljskem in v Avstriji. Pri Slovenskih železnicah so dodali, da so na testnih vožnjah sodelovali tudi člani njihove projektne skupine. Prav tako pa so že v času testiranj izvajali teoretično in praktično šolanje slovenskih strojevodij inštruktorjev, ki bodo pridobljeno znanje prenesli na strojevodje.
Kdaj bo novi Stadler vlak zapeljal prve potnike?
S prihodom prvega vlaka se začenja intenzivno šolanje strojevodij in tehničnega osebja SŽ- VIT. Prav tako bo pred začetkom voženj in umestitvijo vlaka v vozni red potrebno pridobiti začasno obratovalno dovoljenje za čas, ko se bo v skladu z zakonodajo izvajalo preverjanje kompatibilnosti vozila z javno železniško infrastrukturo. Po zaključenih testiranjih ter na podlagi dokumentacije o vozilih in kompatibilnosti, pa bo izdano trajno obratovalno dovoljenje, ki je pogoj za predajo vozila v javni promet.
Do konca leta 2022 v Slovenijo pride vseh 22 vlakov
Kot omenjeno na začetku, bo v letu 2020 predvidoma po Slovenskih tirih zapeljalo prvih 10 novih Stadlerjevih vlakov. Do konca leta 2022 pa bo Slovenskim železnicam dobavljenih vseh 52 naročenih vlakov. To pomeni, 21 enopodnih električnih večsistemskih FLIRT, 10 dvopodnih enosistemskih električnih KISS ter 21 enopodnih dizelskih vlakov FLIRT.
Krajši potovalni čas za do 10%
Nove potniške garniture bodo čas potovanja skrajšale za do 10%, predvsem na račun hitrejšega pospeševanja. Električne garniture FLIRT in KISS imajo nazivno hitrost do 160 km/h, dizelske FLIRT pa do 140 km/h. Novi večsistemski električni vlaki bodo omogočili tudi čezmejno regijsko povezovanje v smeri Avstrije in Hrvaške, brez prestopanja seveda.
Več udobja na vlaku
Novi Stadlerjevi vlaki Slovenskih železnic bodo nudili precej več udobja, bodo prostornejši, s precej večjo kapaciteto potnikov in opremljeni z izvlečno stopnico za lažji vstop. Imeli bodo prostor za osebe z omejeno mobilnostjo ter posebne toaletne prostore zanje, za tiste, ki potujejo s kolesom, pa bo na vsaki garnituri na voljo najmanj 10 mest za kolesa.
Na voljo bodo tudi 220V vtičnice za polnjenje naprav, mobilnikov, tablic, pa tudi prenosnih računalnikov. Vsi novi vlaki bodo opremljeni s sodobnim informacijskim sistemom, Wi-Fi-jem ter avtomatsko klimo, ki bo samodejno regulirala ustrezne klimatske pogoje v potniški kabini.
Foto: Nova Proga (SŽ)