Slovenske železnice so včeraj, 11.2.2020 dobile svoj prvi Stadlerjev vlak, saj je ta ob cca 20.30 prispel na postajo Hodoš, nato pa je pot nadaljeval proti Ljubljani. Prva potniška garnitura je Stadler FLIRT DMV, ki nosi oznako SŽ 610/615. Na prvo vožnjo s potniki, pa bo treba še malo počakati, a do takrat nekaj podrobnosti o samem vlaku.
Do leta 2022 Slovenske železnice dobivajo 52 novih vlakov Stadler
Slovenske železnice so 17.4.2018 podpisale pogodbo za nakup 26-ih vlakov, nato pa so avgusta 2019 izkoristile opcijo za dodatnih 26 vlakov. Skupaj so tako naročili 52 vlakov, 21 enopodnih električnih večsistemskih FLIRT, 10 dvonadstropnih enosistemskih električnih KISS ter 21 enopodnih dizelskih vlakov FLIRT. Do konca leta 2020 bo predvidoma dobavljenih 10 potniških vlakov Stadler, do konca leta 2022 pa vseh 52.
Kaj prinaša nov dizelski potniški vlak Stadler FLIRT DMV?
V Slovenijo je torej prišel prvi izmed 21-ih dizelskih potniških vlakov Stadler FLIRT DMV. 5 iz prvega naročila in 16 iz drugega. Dizelska potniška garnitura FLIRT, ki so jo naročili pri Slovenskih železnicah, je sestavljena iz treh vagonov in skupaj sprejme 314 oseb ter dve osebi na invalidskem vozičku. Številka glede potnikov je nekoliko nižja kot je bila s strani Slovenskih železnic komunicirana, takrat so rekli, da jih bo 338, a dejansko število sedišč ostaja enako 171, manj je le stojišč, teh je 143. Razlog za to je najverjetneje več prostora za kolesa, saj je bilo prvotno predvidenih 5 mest za kolesa, zdaj pa jih je 10.
Kapaciteta
- Število sedežev: 171
1. razred: 12
2. razred: 137
Preklopnih: 22
- Število stojišč: 143
- Mesta za invalidski voziček: 2
- Prostor za kolesa: do 10
Dva dizelska motorja, do 140 km/h in pospešek 0.7 m/s2
Stadler Flirt DMV se lahko pohali z dvema 8-valjnima dizelskima motorjema emisijskega razreda Euro 3b, vsak od njiju pa ima po 520 kW moči. Maksimalna hitrost, ki jo vlak lahko doseže je 140 km/h, maksimalna vlečna sila je 120 kN, pospešek pri speljevanju pa je 0.7 m/s2. Konstrukcija vlaka je iz iztisnjenih aluminijastih profilov, čelna kabina pa je iz umetnih materialov, ki so utrjeni s steklenimi vlakni. V spregi je moč voditi do največ ti enote.
Nizkopodni, pomična stopnica, avtomatska klima in velika vrata
Ena od ključnih zahtev Slovenskih železnic pri naročilu novih vlakov je bila nizkopodnost v vseh vagonih. Tako je nizkopodno območje predvsem v okolici vstopnih in izstopnih vrat višine 600 mm, visokopodno območje pa ima višino 1145 mm. Lažji pretok potnikov je zagotovljen z velikimi 1.3 metra širokimi vrati ter izvlečno stopnico, ki zagotavlja brezskrben sestop iz perona na vlak in obratno. Klimatska naprava v strojevodski kabini in potniških prostorih je avtomatska in samodejno skrbi za ustrezno temperaturo. Toaletni prostor, ki se lahko zaklene, pa je primeren tudi za osebe z omejenim gibanjem. Potnikom bo na vlaku na voljo Wi-Fi ter vtičnice za elektriko. Informacijski sistem pa bo na zaslonih prikazoval ključne podatke za potnike.
Še nekaj drugih podrobnosti
Vlak ima ločen vhod za strojevodjo, ergonomično oblikovan strojevodski pult in termopredal v strojevodski kabini. Poseben oddelek je zagotovljen za vlakospremno osebje. Zagotovljena je redundančna izvedba pogonskega sklopa. Poseben vagon za »Powerpack« z enostavno možnostjo dostopa za namen vzdrževanja. Krmilna tehnologija vozila z vlakovnim podatkovnim vodilom in diagnostičnim računalnikom (komunikacijski protokol CANopen). Vgrajeni so tudi vlakovni varnostni sistemi PZB in ETCS. Vlak bo imel dovoljenje za vožnjo po tirih v Sloveniji, Avstriji in na Hrvaškem. To pomeni, da bodo Slovenske železnice lahko izvedle mednarodno linijo v sosednji državi brez prestopanja potnikov.
Kje bo Stadler Flirt DMV Slovenskih železnic zapeljal prve potnike?
Včeraj ob najavi prihoda prvega novega vlaka Stadler FLIRT DMV so pri Slovenskih železnicah pojasnili, da pred začetkom voženj in umestitvijo vlaka v vozni red potrebno pridobiti začasno obratovalno dovoljenje za čas, ko se bo v skladu z zakonodajo izvajalo preverjanje kompatibilnosti vozila z javno železniško infrastrukturo. Nato pa bo sledilo še pridobivanje trajnega obratovalnega dovoljenja. Kdaj točno se bo to zgodilo ni povsem jasno, je pa februarja 2020 v intervjuju za časopis Dnevnik Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic izjavil, da bo 17. april 2020 dan, ko bodo potniki lahko sedli na nove Stadlerjeve vlake.
Foto: Nova Proga / Slovenske železnice