Spletni brskalnik Google Chrome bo predvidoma konec avgusta 2020 začel s preprečevanjem nalaganja oglasov, ki izčrpavajo baterijo, porabijo veliko sistemskih resursov in so podatkovno potratni. Predvsem z željo, da izboljša uporabniško izkušnjo uporabnikov Chroma.
Google Chrome bo blokiral oglase
V Chromium Blogu je Marshall Vale, produktni manager za Chrome povedal, da so z iniciativo Better Ads Standards zajeli oglase, ki so nesprejemljivi, zdaj pa so odkrili, da delček oglasov porabi neproporcionalno veliko resursov naprave, predvsem gre tukaj za baterijo in podatkovni promet. To so predvsem oglasi, ki rudarijo kriptovalute, so slabo sprogramirani ali pa so neoptimizirani za uporabo na določenih omrežjih.
Da bi izboljšali uporabniško izkušnjo bo Chrome tako začel z blokiranjem oz. bolje rečeno nepikazovanjem tovrstnih oglasov. Brskalnik Chrome bo samodejno postavil omejitev in oglas omejil še preden uporabnik pride v interakcijo z njim. Če bo oglas presegel postavljeno mejo, se bo prikazal napis »Ad removed« in s tem opozoril uporabnika, da je bil ta oglas umaknjen, ker je porabil preveč resursov.
Kakšne bodo omejitve za oglase pri Chromu?
V blogu so glede omejitev zapisali, da so omejitve postavili tako, da se bo 99.9% oglasov še naprej prikazovalo. Bolj tehnično gledano pa to pomeni, da so omejitev postavili pri:
4MB of network data or 15 seconds of CPU usage in any 30 second period, or 60 seconds of total CPU usage. While only 0.3% of ads exceed this threshold today, they account for 27% of network data used by ads and 28% of all ad CPU usage
Kdaj bo Chrome lansiral to funkcionalnost?
V prihodnjih mesecih bodo s to funkcionalnostjo eksperimentirali, v stabilno različico Chroma pa bo novost prišla konec avgusta 2020. S tako zgodnjo napovedjo te spremembe želijo vsem vpletenim dati dovolj časa, da se prilagodijo na omejitve, ki so jih postavili. Eksperimentirajo pa pravzaprav čisto vsi, ki imajo Google Chrome 84 ali novejši. Testno omejitev prikazovanja se vklopi tako, da se v URL vrstico vpiše:
- chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention in nato izbere Enable
- chrome://flags/#heavy-ad-privacy-mitigations pa se nastavi na Disable
Ko jo želimo izklopiti, pa vse skupaj nastavimo nazaj na Default. Več pa tukaj.