V letu 2020 bodo spletni oglaševalci v Sloveniji največ vložili v digitalno oglaševanje, je pokazala raziskava iPROMa in Valicona, ki sta jo izvedla v začetku leta in je zajela 220 slovenskimi odločevalci na področju oglaševanja in trženja. Raziskava je bila tako izvedena še v času, ko o razsežnostih epidemije koronavirusa COVID-19 še ni bilo moč slutiti.
Kako bo oglaševalsko sliko spremenil koronavirus, bo znano šele čez čas
Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROMu je pojasnil, da so odločevalci za oglaševanje in trženje v začetku leta napovedali, da bodo v letu 2020 glede na preteklo leto naložbe v digitalno oglaševanje v povprečju povečali za 17%. Kaj se bo dejansko zgodilo pa bo bolj znano jeseni, ko bo slika razporeditve marketinških sredstev bolj jasna. Ivanec je še dodal, da vse kaže na to, da bo kombinacija povečane uporabe digitalnih medijev in učinkovitosti botrovala k še intenzivnejšemu premiku naložb v prid digitalnemu oglaševanju. Analiza vlaganj oglaševalcev v aprilu in maju pa kaže na to, da bodo razmerja naložb v posamezne oblike ostala relativno nespremenjena.
Matjaž Robinšak iz Valicona pa je rezultate pokomentiral takole:
Raziskavo smo izvedli v začetku leta, ko še nihče ni slutil, kaj se nam obeta v pomladnih mesecih. Ocenjujem, da učinki na gospodarstvo še niso vidni in še nekaj časa ne bomo točno vedeli, pri čem smo. Kljub temu menim, da bodo tudi tokratni dogodki ponovno in dodatno spodbudili razvoj digitala kot celote, naložbe v digitalno oglaševanje pa bodo rasle. Skladno s spremembami vedenja potrošnika, ki jih že zaznavamo, bo iskanje novih poti in priložnosti v digitalnem marketingu neizbežno.
Prikaznemu oglaševanju največji delež, sledijo oglasi na socialnih omrežjih
Največji delež kolača digitalnega oglaševanja in trženja, bo po napovedih odločevalcev, ki so bili zajeti v raziskavi, namenjen prikaznemu oglaševanju (28% vseh sredstev). Ta kategorija je vodila tu v lanskem letu. Naslednji največji delež (20%) bo padel na socialna omrežja, 18% na iskalni marketing, 10% na e-poštni marketing, 9% proračuna pa bo namenjenega marketingu s pomočjo vplivnežev. Med najpogosteje uporabljenimi oblikami oglaševanja pa z 94% vodijo socialna omrežja, z 93% jim sledi prikazno oglaševanje. Iskalni marketing dosega 85%, e-poštni marketing pa 77%.
Za digitalno oglaševanje se odločajo zaradi učinkovitosti
Eden ključnih dejavnikov, da se bodo odločali za digitalno oglaševanje je učinkovitost (71%). Glavni razlog je tako ostal enak kot lani, s 59% sledi učinkovita evalvacija oglaševalske akcije s prav tako 59% je tudi skladnost z zakonodajo o varovanju osebnih podatkov. 55% pa v ospredje postavlja napredno ciljanje in učinkovitejše doseganje ciljnih skupin. V primerjavi z leni je 116% indeks zabeležila kategorija skladnosti z zakonodajo.
Vedno več se jih odloča tudi za oglaševanje s pomočjo specializirane agencije za digitalno oglaševanje (61%), kar je v primerjavi z lanskim letom predstavlja 139% indeks rasti.
Pri načrtovanju oglaševalskih aktivnosti se jih 92% zanaša na lastne, notranje podatke. 61% si jih pomaga s podatki na socialnih omrežjih, 56% s pomočjo partnerja za digitalno oglaševanje, 51% pa z javno dostopnimi podatki.
Med trženjskimi tehnologijami z velikim porastom uporaba klepetalnih robotov
Raziskava je pokazala, da si podjetja pri marketinških aktivnostih najpogosteje pomagajo z orodji za izvajanje e-poštnega marketinga (80%), CRM-sistemi (65%), orodji za upravljanje socialnih medijev (56%) in orodji za avtomatizacijo marketinga (47%). V primerjavi s preteklim letom pa kar 132% indeks rasti dosega uporaba klepetalnih robotov.
Simon Cetin iz iPROMa je na koncu dodal, da glede na to, da so podjetja trenutno v fazi intenzivnega uvajanja različnih tehnoloških rešitev, lahko pričakujemo, da bodo tudi vlaganja v trženjsko tehnologijo še bolj pomembna in se bodo naložbe na tem področju še naprej krepile.