E-vinjeta bo v Sloveniji uvedena decembra 2021, saj je Vlada Republike Slovenije potrdila predlog novele Zakona o cestninjenju. Novelo, ki uvaja elektronsko vinjeto v Sloveniji, bodo poslanci predvidoma potrjevali na oktobrski seji, a kakšnih posebnih dvomov, da ne bi bila potrjena, ni.
E-vinjeta (elektronska vinjeta) v Sloveniji od decembra 2021
Infrastrukturni minister, Jernej Vrtovec je uvedbo e-vinjete v Sloveniji maja leto v interjuju za dnevnik.si napovedal za 1. december 2021. Podrobnosti o uvedbi elektronske vinjete v Sloveniji so bile takrat še v povojih, zdaj pa je znanega že precej več. Od same veljavnosti, nakupa do nadzora.
E-vinjeta bo veljala eno leto od nakupa
Za razliko od klasične letne vinjete za slovenske avtoceste in hitre ceste, bo e-vinjeta nekoliko bolj pravična do kupcev, saj bo veljala leto od dneva nakupa. Kot je pojasnil minister, bo poleg letne vinjete na voljo tudi polletna in tedenska e-vinjeta. Prav tako bo e-vinjeta imela tri različne kategorije vozil nosilnosti do 3.5t, tako kot je to pri klasičnih vinjetah. Cene e-vinjete še niso znane, a glede nato, da nekaterih stroškov pri elektronskih vinjetah ni, bi sicer lahko bile cenejše, a se bodo te podrobnosti morali še dogovoriti.
E-vinjeto bo moč kupiti tudi v mobilni aplikaciji
Kot je v tvitu dodal minister, bo slovensko e-vinjeto možno kupiti v mobilni aplikaciji, preko interneta ali na bencinskih servisih. Predvsem prvi dve obliki nakupa e-vinjete se uvrščata med sodobnejši in to je zelo pohvalno. Še posebej pa bo nakup vinjete na tak način olajšan tujcem, ki bodo preprosto prenesli mobilno aplikacijo vpisali podatke o plačilni kartici in kupili vinjeto za obdobje, ki ga želijo.
Nadzor elektronskih vinjet z branjem registrskih tablic
Glede nadzora nad vozniki s plačano e-vinjeto in tistimi, ki se bodo vozili brez nje, pa je minister povedal, da je predvideno prepoznavanje tablic. Kamere naj bi snemale tablice, DARS-ovi nadzorni mehanizmi pa bodo v zalednih sistemih preverjali, kdo je vinjeto plačal in kdo ne. Glede takšnega načina preverjanja pa je informacijska pooblaščenka že pred časom povedala, da bodo morala biti spoštovana vsa načela varovanja osebnih podatkov. Sistem pa po njihovem mnenju ne sme biti zasnovan tako, da bi omogočal sprotno ali naknadno sledenje lokacije ali gibanja osebnih vozil.