Plačevanje s plačilnimi karticami v spletnih trgovinah se je v Sloveniji korenito povečalo, je pokazala raziskava Mastercarda, ki je bila izvedena julija 2020. Posledično pa se je zmanjšal odstotek tistih, ki izberejo plačilo po povzetju. Tako bi lahko rekli, da je plačilo s plačilno kartico v spletni trgovini tudi v Sloveniji postal standard. A to je šele začetek, saj bo za dobro plačilno uporabniško izkušnjo potrebno postoriti še marsikaj.
56% slovenskih spletnih kupcev izbere plačilo s kartico
Raziskava je pokazala, da se je kar 74% Slovencev v zadnjih mesecih odpravilo po spletnih nakupih, kar je 18 odstotnih točk več kot v Masterindex raziskavi izvedeni novembra 2019. Za 8 odstotnih točk pa je zrasel delež tistih, ki so spletno plačilo izvedli s plačilno kartico (debetna ali kreditna). Tako se je delež povzpel na 56%, plačilo po povzetju pa še vedno izbere slaba četrtina spletnih kupcev.
Kartična plačila imajo prednosti za kupce in prodajalce
Razlog, da se delež spletnih plačil s kartico povečuje, je zagotovo v številnih prednostih, ki jih ima ta oblika plačila, tako za kupce kot prodajalce. Med prednostmi, ki jih ima spletno kartično plačilo, so:
- Hitrost transakcije, saj je nakupni postopek pospešen. Trgovec ima namreč zagotovljeno plačilo ob avtorizaciji kartičnega plačila
- Ker ni plačila po povzetju, ima trgovec večjo izbiro dostavnih partnerjev, hkrati pa nižji strošek dostave. Pri kupcu je nekoliko olajšan sam prevzem, saj je blago že plačano. Tako ni težav, če ga prevzame sorodnik, sosed …
- Kartično plačilo trgovcu nudi enostavnejši pregled nad prilivi in zaradi enostavnosti plačila tudi več hipnih nakupov. Kupec pa se pri prevzemu izogne dejstvu, da mora pri plačilu po povzetju imeti pripravljeno gotovino in drobiž.
- Reklamacijski postopek v primeru neodzivnosti prodajalca, tako pri nedobavi kot reklamaciji, je v primeru plačila s kartico v kontroli kupca.
- Prodajalcem je olajšano ustvarjanje naročniškega sistema za njihove storitve, saj se lahko z uporabo kartice mesečni strošek samodejno poravna.
- Plačilo s kartico odpira tudi možnost darilnega programa v spletnih trgovinah. Vedno več trgovcev namreč ponuja možnost »zavij kot darilo« in pošiljanje paketa na naslov obdarjenca.
Možnost kartičnega plačila ni dovolj, pomembna je dobra uporabniška izkušnja
Spletni trgovci se tudi v Sloveniji počasi zavedajo, da zgolj nudenje možnosti kartičnega plačila v njihovi trgovini ni dovolj. Da se bodo kupci vračali, je pomembna dobra plačilna uporabniška izkušnja, katere osnova je polna integracija plačilne transakcije v spletno trgovino. Tako, da se ob potrjevanju transakcije kupcu ne odpirajo dodatna okna za vpisovanje kartičnih podatkov. Storitev Card on File (COF), ki je v tujini že postala standard spletnih trgovin, v Sloveniji pa je še precej redka, omogoča, da so podatki za plačilo shranjeni. Kupcem tako ni treba vedno znova vnašati podatkov o kartici, kar precej pohitri in poenostavi plačilni postopek.
Vzpostavitev zaupanja med trgovcem in stranko
Nadgradnja COF-a pa je vzpostavitev zaupanja med trgovcem in stranko. Ta se vzpostavi na podlagi zgodovine transakcij in podatkov, ki si jih strani izmenjujeta. Tako npr. če trgovec pošlje izdajatelju kartice s katero se bo izvedlo plačilo več podatkov (naslov dostave, zgodovina nakupov …), lahko izdajatelja kartice zaprosi za opustitev močne avtentikacije (npr. vpisovanje enkratne kode prejete prek SMS-a), saj gre za očitno ponavljajoče se plačilo pri določenem trgovcu. Z višjo stopnjo zaupanja izdajatelja kartice imetniku kartice, je možno tudi, da se pri določenih plačilih ne proži avtentikacija (npr. za nakupe do določene vrednosti). Implementacija vseh teh naprednih sistemov korenito izboljša celostno uporabniško spletne trgovine, zato obstaja večja verjetnost, da se bo kupec ponovno odločil za nakup v njej.
Prihajajo številne novosti na področju spletnih plačil, ki bodo plačilni proces še poenostavile
Spletna trgovina je močno razvijajoče se področje, zato se vsi trudijo razviti nove načine, ki bi celotno izkušnjo naredili še bolj enostavno, a hkrati zagotovili enako ali še višjo stopnjo varnosti. Mastercard je tako na določenih trgih že predstavil rešitev »Click to Pay«. Rešitev sloni na interoperabilnem standardu SRC (Secure Remote Commerce), ki so ga sprejele vodilne kartične sheme in njihovi komitenti. Kupcem tako ni treba več vpisovati gesel, pa tudi podatkov o kartici, naslovov za dostavo in podobno. Vse, kar je treba storiti, je, da uporabnik klikne na gumb. Pametna analitika v ozadju pa v ozadju izvede večplastno varnostno preverjanje, med katerimi sta npr. uporaba poznane mobilne naprave in prevencija pred zlorabami. Ta storitev tako smiselno dopolnjuje obstoječe rešitve, kot so COF, biometrična avtentikacija EMV 3DS …