NIJZ SMS sporočilo, da naj si uporabniki namestijo aplikacijo #OstaniZdrav za sledenje stikov z okuženimi, so danes, 10.9.2020 popoldne začeli pošiljati nekateri operaterji v Sloveniji. Obvestilo NIJZ sta svojim uporabnikom zagotovo pošiljala Telekom Slovenije in T-2.
NIJZ SMS za aplikacijo #OstaniZdrav
SMS NIJZ-ja je kot kaže poslan na podoben način, kot je bil poslan 19.3.2020 o uvedbi karantene v Sloveniji. Le, da je bilo takrat SMS sporočilo poslano v imenu Vlade Republike Slovenije. Takrat so SMS sporočilo svojim uporabnikom posredovali vsi operaterji v Sloveniji.
Aplikacijo #OstaniZdrav, ki je na voljo za Android in iOS naprave, si je iz Google Play Store knjižnice preneslo več kot 50.000 ljudi. Različica za Android je na voljo od 17.8.2020, za iOS pa je je na voljo od 1.9.2020.
NIJZ je glede SMS sporočila na svoji spletni strani zapisal:
Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) je pripravil kratko sporočilo (SMS), s katerim državljene vabi k prenosu aplikacije OstaniZdrav. NIJZ je k sodelovanju povabil vse slovenske mobilne operaterje, ki so svojim uporabnikom delili kratko sporočilo. NIJZ pri tem ni imel dostopa do telefonskih številk državljanov. Prenos in uporaba aplikacije sta popolnoma prostovoljni.
Kaj je bila marca pravna podlaga?
Pravna podlaga za marčevsko obveščanje, ki se je zgodilo v času razglašene epidemije v Sloveniji, je bil 110. člen Direktive (EU) 2018/1972 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. 12. 2018, ki govori o sistemu javnega opozarjanja. Vsaj tako so navajali operaterji, ki so pošiljali SMS sporočila.
Kaj pa je pravna podlaga tokrat?
Telekom Slovenije je kot odgovor uporabniku na Twitterju zapisal tole:
Komentar družbe T-2 v celoti:
10.9.2020 smo v imenu NIJZ našim uporabnikom poslali SMS sporočilo z obvestilom o NIJZ aplikaciji OstaniZdrav. Posredovanje SMS sporočil je bilo izvedeno skladno s Splošno uredbo o varstvu podatkov, ki skrbi za varstvo osebnih podatkov. Pri posredovanem SMS sporočilu gre tako za podobno situacijo kot v primeru pošiljanja SMS sporočil v zvezi s konzularno zaščito v tujini, ki jo operaterji svojim naročnikom pošiljamo z namenom informiranja v primeru potrebe po morebitnih urgentnih kontaktih v tujini. S posredovanim sporočilom so odgovorni organi želeli prispevati k interesu vsakega posameznika k preprečevanju obolenja in prenašanja bolezni. Ob tem poudarjamo, da je varovanje osebnih podatkov naših naročnikov vedno poglavitna skrb naše družbe in ves čas stremimo k temu, da zagotovimo najvišjo raven varnosti pravic vseh naših naročnikov. Tako je bilo tudi v primeru pošiljanja tega sporočila.