Podjetniki so se zaradi okoliščin povezanih s koronavirusom COVID-19 znašli v novih in zahtevnih časih. Za nadaljnje poslovanje jih je veliko moralo sprejeti pomembne odločitve, saj so se spremenile tudi navade kupcev. Predvsem so se podjetniki morali spopasti z izzivi digitalizacije. Pri nekaterih je to pomenilo uvedba spletne trgovine, pri drugih pa uporaba brezstičnega načina plačevanja.
Brez plačila s kartico praktično ne gre več
Ena izmed ugotovitev Mastercardove raziskave o poslovanju malih in srednjih podjetij med in po epidemiji, ki so jo izvedli avgusta 2020 je, da kupci zahtevajo možnost plačila s kartico. Tako je kar petina vprašanih povedala, da so kupci predhodno poklicali in preverili možnost plačila s kartico. Trije od desetih pa so povedali, da so kupci zavrnili njihovo storitev, ker niso mogli plačati s kartico.
Tisti, ki POS terminala še nimajo, pa o njem aktivno razmišljajo
Podjetniki, ki so bili vključeni v raziskavo in pri katerih prihaja do takojšnjega plačevanja na lokaciji, so v 59% odgovorili, da imajo POS terminal. 31% tistih, ki POS terminala ne uporabljajo, pa jih je 10% odgovorilo, da o takšni metoti plačevanja aktivno razmišljajo. Kot glavna razloga prti uporabi pa sta bila navedena, visoka cena najema (44%) ter da za njihovo delovanje POS terminal ni potreben ali smiseln (41%).
Uvedba spletne trgovine je bila za marsikoga rešitev
Omejitev gibanja zaradi epidemije je številnim podjetnikom, ki so poslovali na fizičnih lokacijah, predstavljala ogromno težavo. Marsikateri podjetnik je rešitev poiskal v spletni trgovini, saj si kupci niso več upali oz. niso več smeli priti osebno v trgovino ali na kmetijo. Domen Virant lastnik kmetije Pr’ Ropet, je povedal:
Zaradi korone se je poslovanje z našimi strankami čez noč spremenilo. Tudi stik z našimi kupci. Potrebno je bilo hitro iskanje rešitev, saj imamo vsak dan na voljo sveže izdelke, ki jih je treba prodati. Odločili smo se, da si bomo pomagali z družbenimi omrežji in pa z različnimi spletnimi platformami, ki so bile v tem času na voljo, da so povezovale kmete in pa končne potrošnike. Ena izmed njih je bila tudi kupilokalno.si.
Mastercardova raziskava je pokazala, da več kot četrtina poslovnežev svojim kupcem omogoča naročilo storitev preko spleta. Med tistimi, ki trenutno spletnih nakupov ne omogočajo, pa petina razmišlja o uvedbi spletnega poslovanja in bo to najbrž storila. 16% pa je takšnih, ki o tem sicer razmišljajo, a verjetno tega ne bo naredilo. Velik delež (64 %) je takšnih, ki o uvedbi spletne trgovine niti ne razmišljajo, kot glavni razlog za to so navedli, da njihov posel ni primeren za spletno poslovanje.
Na spletu je možnost kartičnega plačila še toliko bolj pomembna
Domen Virant je izpostavil še, da je na spletu možnost plačevanja s plačilnimi karticami na spletu še toliko bolj pomembna. Kupci so v tistem času namreč iskali storitve brez osebnega stika t.j. prek spleta in brez gotovine. Domen je v času epidemije ponujal možnost plačila z gotovino ali z nakazilom na bančni račun, a ta rešitev kupcem ni nudila dovolj dobre uporabniške izkušnje. Zato je takoj začel razmišljati o nadgradnji digitalnega poslovanja.