Potniški vlak do Kočevja bi po napovedih ministra za infrastrukturo moral voziti od včeraj, 1.10.2020. Da se to ne bo zgodilo, se ve že od sredine septembra, saj so iz SŽ-infrastruktura sporočili, da izvajalec del na progi na ta dan ne bo izpolnil pogojev za izdajo dovoljenja za vgradnjo naprav in posledično vzpostavitev javnega potniškega prometa (JPP).
Zakaj vlak po kočevski progi ni začel voziti?
Pogodbeni rok, ki je določen med naročnikom (Ministrstvom za Infrastrukturo) in izvajalcem (Konzorcij Siemens Mobility GmBH in Ostria d.o.o.) je bil 24.9.2020. Do tega datuma bi moralo biti pridobljeno tudi obratovalno dovoljenje za omenjeni odsek železniške proge. Kot so poročali na RTV Slovenija so s strani Ministrstva za infrastrukturo dobili odgovor, da je izvajalec je na vseh nivojskih prehodih namestil signalnovarnostne naprave, a zanje še ni pridobil vseh dovoljenj. Pridobitev teh dovoljenj pa je predpogoj za začetek obratovanja železniškega potniškega prometa na kočevski progi. Kdaj se bo to zgodilo, pa ni znano.
Predviden vozni red vlakov iz Kočevja ni bil optimalen
Vozni red vlakov na progi od Kočevja do Ljubljane in nazaj, še ni bil javno predstavljen, a osnutki so obstajali. Ta pa kot kaže ni bil najbolj primeren ravno za tiste potnike na katere se na tej progi najbolj stavi. Župan občine Kočevje je tako za RTV Slovenija povedal, da bi čas do začetka vožnje lahko izkoristili za izboljšanje voznega reda in ga prilagodili tistim, ki se vozijo v Ljubljano v službo. Prav tako pa bi lahko predvideli vozni red vlakov čez vikend. To namreč po trenutnih načrtih ni bilo predvideno.