Zasneženo, poledenelo in mokro cestišče ter slaba vidljivost, so le nekateri izmed izzivov, s katerimi se vozniki srečajo v zimskem času. Zato je še toliko bolj pomembno, da se na zimske vozne razmere dobro pripravimo. Tako z vidika ustrezne opremljenosti vozila, kot osebne pripravljenosti na tovrstno vožnjo. Pri Goodyearu so tako pripravili nasvete za varno in udobno vožnjo v vseh zimskih vremenskih pogojih.
Ustrezna pnevmatika je predpogoj za varno zimsko vožnjo
V Sloveniji je v obdobju od 15. novembra do 15. marca po zakonodaji obvezna uporaba ustrezne zimske opreme oziroma zimskih pnevmatik. Izjema je priobalni pas, a tudi tam je zimska oprema obvezna v zimskih razmerah. Pri zimskih pnevmatikah je ključnega pomena globina profila pnevmatike. Skladno s slovensko zakonodajo je to najmanj 3mm, a strokovnjaki priporočajo, da je profila vsaj 4mm. Manjši profil pomeni daljšo zavorno pot, hkrati pa tudi večjo možnost akvaplaninga.
Goodyearjevi strokovnjaki pa opozarjajo, da čeprav na cestah ni snega ali ledu, je uporaba zimskih pnevmatik pri nizkih temperaturah prava odločitev. Razlog za to je, ker se zimske v primerjavi z letnimi pnevmatikami zaradi same zasnove gumene zmesi bistveno bolje izkažejo pri temperaturah nižjih od 7°C.
Reden servis vozila in majhni dodatki, ki lahko pridejo prav
Mraz je tisti, ki najraje pokaže prikrite težave na vozilu. Zato je pomembno, da vozilo redno servisiramo in vzdržujemo. Eden najpomembnejših elementov tukaj je akumulator. Hkrati pa je dobro, če redno preverimo tudi brisalce, tekočino za čiščenje vetrobranskega stekla, ki mora biti primerna zimskim temperaturam in seveda delovanje vseh luči. V vozilu je priporočljivo imeti baterijsko svetilko, lopato za sneg, odejo in polnilnik za mobilni telefon. Dobro je tudi, če telefon pred odhodom na pot napolnimo.
Vožnjo je treba prilagoditi trenutnim vremenskim razmeram
Vožnja po mokrem in zaledenelem cestišču je že sama po sebi manj varna, saj imajo pnevmatike slabši oprijem. Zato je treba hitrost vožnje prilagoditi trenutnim voznim razmeram. Zavedati se moramo, da dež, sneg in led bistveno podaljšajo zavorno pot. To pa posledično pomeni, da moramo podaljšati varnostno razdaljo, zaviranje pa izvajati postopno in v primeru ročnega menjalnika za zaviranje uporabljati prestavljanje iz višje v nižjo prestavo. Zbranost je v zahtevnih zimskih pogojih še toliko bolj potrebna. Med vožnjo se tako ne pustite motiti, saj mora v slabi vidljivosti in nepredvidljivih razmerah biti celotna pozornost usmerjena na cesto.
Kaj pa, če vseeno kje obtičimo?
Ena glavnih napak, ki jih navadno naredimo je, da vozilo poskušamo premakniti z dodajanjem plina. S tem pa žal dosežemo ravno nasprotni učinek od želenega, saj se kolesa vrtijo v prazno ter zakopljejo še globlje. Vozilo prestavimo v višjo prestavo in tako dosežemo manjši navor. Ta bo pripomogel k boljšemu oprijemu, kolesa pa bodo imela manj možnosti, da se bodo vrtela v prazno.