Kočevska železniška proga je zdaj vendarle dobila vsa dovoljenja in je pripravljena tudi za potniški promet. Prva vožnje po prenovljeni železniški progi Grosuplje-Kočevje se bo zgodila v nedeljo, 3. januarja 2021. Prvotno je bilo predvideno, da se bo otvoritvena vožnja zgodila 1. oktobra 2020, a do tega nato ni prišlo.
Vozni red vlaka Ljubljana – Kočevje – Ljubljana (2021)
Prva vožnja vlaka po prenovljeni kočevski progi
Premierno vožnjo z vlakom po kočevski progi (Grosuplje – Kočevje (št. 82)) bo minister za infrastrukturo RS začel v Ljubljani ob 12.08. Prihod v Grosuplje pa je predviden ob 12.34, kjer se bo otvoritev prenovljene proge tudi čisto zares začela. Modernizirana železniška proga ostaja neelektrificirana. Železniške postaje in postajališča na trasi kočevske proge so bile končane že v letu 2019. Kako izgledajo, lahko vidite TUKAJ.
Odsek železniške proge med Grosupljem in Kočevjem so začeli obnavljati že leta 2008, a se je gradnja zaradi pomanjkanja finančnih sredstev leta 2013 ustavila. Nato pa so leta 2016 nadaljevali z obnovo. Po treh letih obnove je 12. aprila 2019 nato po delno prenovljeni progi v omejenem obsegu lahko stekel tovorni promet. Progovna hitrost je bila namreč omejena na 10-30 km/h, saj še ni bila dokončana 3. faza projekta (signalnovarnostne naprave -SVTK).
Kočevsko progo so prvotno zgradili zaradi rudnika in gozdarstva
Kočevska proga je dolga slabih 49 km, gradnja je potekala med 22. majem 1892 do 24. julijem 1893. Razlog za izgradnjo kočevske železniške proge je bil predvsem rudnik v Kočevju in gozdarska dejavnost. V najboljših letih so po progi letno prepeljali 170.000 ton premoga in 134.000 ton lesa. Zadnji redni potniški vlak je v Kočevje pripeljal 18.4.1968, kasneje je vozil le do Velikih Lašč. Leta 1971 pa je bil promet na kočevski progi za potniški promet dokončno ukinjen. Ključen razlog je bil upad potnikov.