Nova neodvisna Delphy študija 53-ih strokovnjakov na področju zimskih športov, je ocenjevala vpliv tehnologije na prihodnost zimskih športov v času epidemije koronavirusa COVID-19. Študija, ki jo je naročil Mastercard, je pokazala, da je COVID-19 začrtal pospešene tehnološke inovacije pri zimskih športih, ki bodo vodile v tehnološko revolucijo do leta 2025. Mastercard je sicer od leta 2016 sponzor smuka Hahnenkamm Races v Kitzbühelu, ki velja za najzahtevnejši smuk na svetu. Letos bo dogodek potekal od 22. do 24. januarja 2021. Rezultate Delphy študije tako Mastercard predstavlja prav v času tega dogodka.
Pandemija je korenito spremenila pot smučarskih središč
Polovica strokovnjakov (56%) s področja zimskih športov iz 15-ih evropskih držav je povedala, da bo pandemija industrijo spremenila na dolgi rok, pa čeprav bodo omejitve in prepreke le kratkotrajne. Hkrati pa študija razkriva, da bodo prav izzivi, s katerimi se smučarski centri in smučišča soočajo, bo to na dolgi rok izboljšalo športno izkušnjo v prihodnosti. Industrija zimskih športov je doživela velik preobrat in marsikatera smučišča so morala ponovno razmisliti, kako bodo delovala v prihodnosti. 73% strokovnjakov tako predvideva še večjo implementacijo brezstične tehnologije, ki bi do leta 2025 pripeljala do brezstičnega doživetja. To vključuje tako plačevanja kot naročilo hrane, izposojo in prijavo v hotel. V lanskoletni študiji je ta odstotek znašal 62%.
COVID-19 je digitalizacijo katapultiral 5 let v prihodnost
Ena od posledic epidemije koronavirusa COVID-19 je pospešena adaptacije tehnologije na snežnih strminah. Podatki ločene študije so pokazali, da je svetovno digitalizacijo katapultiralo za 5 let v prihodnost v zgolj osmih mesecih. Zimska smučarska industrija je korenito spremenila stališča do tehnologije, saj so zagovarjali, da se ljudje pri smučanju želijo priti bližje naravi, tehnologija pa tega ne omogoča. Strokovnjaki pričakujejo, da bo pandemija do leta 2025 korenito vplivala na tri tehnološka področja. V 54% na treninge, priprave in okrevanje atletov, v 56% na splošno udobje za smučarje, vključno za počitnikarje, v 41% na optimizacijo žičniških naprav, da bi v čim manjši meri širili viruse.
Jeanette Liendo, višja podpredsednica marketinga in komunikacij pri Mastercardu je povedala:
To je druga študija, ki smo jo izvedli o evropski zimski športni industriji. Čeprav je bilo leto 2020 brez primere zaradi COVID-19, so tehnološke inovacije dobile še večji pospešek. V prihajajoči sezoni pričakujemo, da bo industrija s postopnim uvajanjem novih tehnologij nadaljevala z okrevanjem.
Novih tehnologij ne bodo deležni zgolj na smučiščih
Smučišča bodo le del zimske športne industrije, ki bo deležna nadgradenj. Velik napredek bo doživela tudi oprema. Predvideva se, da bo do leta 2025 prav smučarska oprema tista, ki bo naredila drugi največji premik. Inovacije, ki bodo vpeljale GPS sledljivost, spremljanje biometrije smučarjev, pa vse do novih izolacijskih materialov, ki bodo nudili še boljšo toplotno zaščito. Seveda pa ne smemo pozabiti na zabavna doživetja, kot je npr. spletni prenos dogodkov podobnih smuku Hahnenkamm Races. 73% strokovnjakov meni, da bo do leta 2025 prišlo do velikega premika, oboževalci bodo npr. že med samo tekmo lahko spremljali podrobne statistike o atletih.
Velik potencial je tudi v zimskem eŠportu
Velik tehnični preskok do leta 2025 se pričakuje na področju eŠpota. Virtualni športi so v letu 2020 eksplodirali, saj so bili dogodki z možnostjo osebne udeležbe odpovedani ali prestavljeni zaradi koronavirusa COVID-19. Zimski športi na področju eŠporta niso močno zastopani, a 37% strokovnjakov pričakuje, da bo do leta 2025 odprtih precej novih virtualnih smučišč po svetu. Prav tako 43% strokovnjakov pričakuje, da bo simulacija krepko prispevala k vsesplošni dostopnosti zimskih športov, hkrati pa bo tako vedno več oseb z gibalnimi in drugačnimi omejitvami lahko izkusilo šport.