Železniška postaja Grosuplje je zdaj bližje prenovi, saj je Ministrstvo za infrastrukturo RS izbralo izvajalca del v sklopu razpisa »Nadgradnja železniške postaje Grosuplje«. Kot najugodnejšo ponudbo so izbrali konzorcij z družbo CGP d.d. na čelu. Vrednost nadgradnje z DDV pa je 13.304.138,58€.
Nadgradnja železniške postaje Grosuplje
Izbrani konzorcij, ki ga sestavljajo CGP d.d., Pružne građevine d.o.o., GH Holding d.o.o., MM SVTK d.o.o. in Technoacustica srl, še ni pravnomočno izbran. V 8-ih delovnih dneh je namreč možno vložiti revizijski zahtevek. Drugi prijavljeni, a neizbrani konzorcij s SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana na čelu, je namreč ponudil slabih 90.000€ višjo ceno. Skladno z razpisnimi pogoji pa je rok za izvedbo del 12 mesecev od uvedbe izvajalca v delo. To pa se seveda zgodi po podpisu pogodbe. Na ministrstvu so za Uporabno stran še pojasnili, da bo po zaključku gradbenih del na železniški postaji Grosuplje sledila še nadgradnja signalno-varnostnih in telekomunikacijskih naprav. Ocenjena vrednost projekta je 25 mio €. To pa vključuje tako nadgradnjo železniške postaje Grosuplje, kot izvedbo signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav, ter rušitev in gradnjo novega nadvoza.
Kaj bodo nadgrajevali?
Nadgradnja železniške postaje Grosuplje bo obsegala obnovo tirnih naprav in peronske infrastrukture. Izvedena bo ureditev izvennivojskih dostopov s prilagoditvijo funkcionalno oviranim osebam za dostop do peronske infrastrukture. Prav tako bodu uredili parkirišča, sanirali postajno poslopje ter izvedli protihrupno zaščito. V okviru projekta nadgradnje železniške postaje Grosuplje je zaradi izboljšanja smernega poteka glavnega prevoznega tira predvidena rušitev obstoječega nadvoza na A strani železniške postaje Grosuplje (območje Taborske ceste) in gradnja novega.
Kako bo z vlakom v času nadgradnje postaje Grosuplje?
Železniška postaja Grosuplje je stičišče dveh regionalnih železniških prog, proge Ljubljana–Metlika–d. m. (št. 80) in Grosuplje–Kočevje (št. 82). Še posebej zdaj, ko je vzpostavljena tudi potniška železniška povezava do Kočevja, se skozi postajo Grosuplje vozi kar nekaj vlakov več. Z Ministrstva za infrastrukturo RS so zato posredovali nekaj podrobnosti o odvijanju železniškega prometa med gradnjo. Takole so zapisali:
Gradbena dela na postajnih tirih se bodo izvajala fazno na način, da bo skozi celotni čas na razpolago začasni peron ter omogočeno križanje potniških vlakov. V primeru kritičnih zapor, ko bo železniški promet za določeno število ur v celoti ustavljen.
Popolne zapore proge za namen izvajanja del bodo planirane v času vikendov, ko je na odseku Grosuplje–Ljubljana najmanj prometa. V času prekinitve železniškega prometa, bodo organizirani nadomestni prevozi potnikov z avtobusi, tako da bo skozi celoten čas gradnje zagotovljena storitev javnega prevoza potnikov.