Spletne in mobilne trgovine so v času pandemije COVID-19 dobile dodaten zagon, saj kupci po ustaljenih poteh niso mogli kupovati izdelkov in naročati storitev. Mastercard v zadnjem Recovery Insights poročilu tako ugotavlja, da smo globalno v letu 2020 v spletnih trgovinah potrošili dodatnih 900 milijard $. Povedano drugače, v letu 2020 so spletni nakupi predstavljali 1 $ od porabljenih 5 $ v maloprodaji. To je precej velika rast glede na leto 2019, ko so spletni nakupi predstavljali 1 $ od porabljenih 7 $ v maloprodaji. Hkrati pa ocenjujejo, da bo od 20 % do 30 % premika nakupa iz fizičnih trgovin na splet povezanega s pandemijo COVID-19 ostalo tudi po normalizaciji razmer.
COVID-19 je razvoj digitalizacije trgovcev pospešil za 2 leti
Pandemija COVID-19 je povzročila masovno digitalizacijo tudi na področju trgovcev. Mastercard v poročilu tako ugotavlja, da so trgovci plane digitalizacije preskočili za dve leti. Žal je to posledično pomenilo, da je bilo ogromno dela potrebno postoriti v zelo kratkem času. Zato ni prav nič čudno, da so največjo rast zabeležili v državah, ki so z digitalizacijo pričeli že pred pandemijo. V teh državah se je več podjetij odločilo za spletne trgovine, prav tako se pričakuje, da bo večji delež kupcev še naprej nakupoval prek spleta. Poročilo še razkriva, da je domača potrošnja v spletnih trgovinah v letu 2020 po svetu zrastla med 46 % in 77 %. Mednarodna potrošnja v spletnih trgovinah pa med 25 % in 30 %.
V Evropi je delež spletnih nakupov pred pandemijo COVID-19 znašal 7.5 %. Med najbolj zaostrenimi razmerami pandemije je delež znašal 11.6 %, zdaj pa je ta padel na 8.5 %.
Spletni nakup hrane je eksplodiral
Tudi v državah kjer je bilo spletno nakupovanje že dobro uveljavljeno tudi pred pandemijo COVID-19, je najmanjši delež padel na nakup hrane. Tako v živilskih trgovinah kot dostava pripravljene hrane iz restavracij. Zaradi vseh omejitev, pa se je tudi nakupovanje teh artiklov preselilo na splet in doživelo izjemno rast. V Španiji je letni indeks rasti prodaje hitre hrane znašal 151 %. Tudi v Sloveniji so trgovci z živili imeli izjemno rast. V določenih trenutkih povpraševanja niso uspeli niti dohajati. Zelo spodbudno pa je tudi to, da je COVID-19 slovenskim potrošnikom prinesel več konkurence na področju živilskih trgovin.
Kupci nakupovali v do 30 % več različnih spletnih trgovinah
Recovery Insights poročilo razkriva, da so tudi tista najmanjša podjetja imela korist od prehoda na digitalno poslovanje, če jih primerjamo s tistimi, ki tega niso izvedla. Potrošniki so namreč spletne nakupe opravljali v več različnih trgovinah kot prej. Kupci v Italiji so npr. kupovali v 33 % večjem številu spletnih trgovin, z rahlo manjšim odstotkom sledi Velika Britanija.
Epidemija je še okrepila število digitalnih plačil v fizičnih trgovinah
Tudi v fizičnih trgovinah je bilo moč zaznati več digitalizacije. Delno zaradi nadaljevanja preteklega trenda, delno pa tudi zaradi epidemije in zmanjševanja števila kontaktov, se je povečala uporaba brezstičnih plačil, tako s fizičnimi karticami kot mobilnimi denarnicami na pametnih telefonih. Upadlo pa je število plačil z gotovino. Zato je tudi za mala podjetja pomembno, da svojim kupcem ponudijo možnost plačila s plačilnimi karticami.