Citypark v letu 2021 obeležuje 19. let delovanja. »Pogumno korakamo naprej in z optimizmom zremo v prihodnost,« pravi Andrej Ropret, center manager Cityparka, ki je v intervjuju za Uporabno stran razkril tudi nekatere izzive, s katerimi so se v največjem nakupovalnem centru v Sloveniji soočali v epidemiji koronavirusa. Hkrati pa se je dotaknil tudi investicij, prenov in novosti, ki so jih v Cityparku že izvedli oz. jih še načrtujejo.
Preteklo leto je bilo za vse zelo drugačno. Nekatere panoge so to občutile bolj, nekatere manj. Trgovska in gostinska panoga, ki sta del nakupovalnega centra Citypark, sta bili zagotovo med tistimi, ki se jih je epidemija zelo dotaknila. Kako ste vi videli minulo leto?
Nihče ni imel v mislih, da bo koronavirus imel tako močen vpliv. Minulo leto je bilo za Citypark in panogo zelo težko leto. Zagotovo smo se vsi na začetku ustrašili, kaj in kako bo, a prva misel je bila, da ohranimo varnost in higieno naših obiskovalcev. Da nam je to dobro uspelo, smo med drugim dokazali s prejemom TÜV AUSTRIA certifikata za najvišje higienske standarde. S tem certifikatom se namreč ponašajo le redki nakupovalni centri. Kupci se v Cityparku tako lahko varno gibljejo in nakupujejo.
Kaj je poleg higienskih ukrepov predstavljalo največji izziv pri zagotavljanju odprtega nakupovalnega središča?
Velik izziv nam je predstavljalo tudi sprotno spremljanje vsakokratnih veljavnih ukrepov povezanih z zajezitvijo epidemije. Predvsem odpiranje in zapiranje različnih trgovin in gostinskih obratov ter spremljanje dovoljenega števila kupcev, ki so lahko hkrati v centru in trgovinah. Definitivno lahko sedaj povzamemo, da smo temu izzivu bili kos.
Zaprtje večine trgovin in gostinskih obratov je bil precejšen udarec tudi za vaše partnerje – najemnike v nakupovalnem središču. So v tem času vsi trgovci ostali z vami?
Skupaj z našimi poslovnimi partnerji – najemniki smo se trudili, da trgovino držimo nad vodo in tako ohranimo delovna mesta. Želimo si, da bi ljudje v čim večjem obsegu izbrali nakupovanje v fizičnih trgovinah in tako posledično ustvarjali porabo v Sloveniji. Z vsakim najemnikom smo iskali rešitve za premostitev teh kriznih trenutkov. V času epidemije koronavirusa COVID-19 smo tako v največjem nakupovalnem središču v Sloveniji ohranili zapolnjenost vseh najemnih prostorov. Na tak način pa smo dobro pripravljeni pričakali ponovno polno odprtje trgovin in gostinskih obratov.
Kljub oteženemu poslovanju, pa je Citypark v tem času dobil nove trgovine, nekatere pa so doživele prenovo.
Posodobitve trgovin in prihod novih trgovcev je stalnica nakupovalnih centrov, saj tako kupcem nudimo najboljšo ponudbo. Na gostinskem delu se nam je v 1. nadstropju tako pridružila Teta Frida.
Gostje lahko v njihovih dobrotah uživajo tudi na zunanji terasi ob lokalu. Odprli smo tudi Premium Pet, ki je nova specializirana trgovina za male živali in še izboljšuje asortima ponudbe za hišne ljubljenčke. Prenovo trgovine je izvedel tudi T-2. Ta je zdaj moderna in sodobna. V prihodnosti pa je načrtovanih še nekaj drugih novosti.
Steno pri tekočih stopnicah ob trgovini Intimissimi krasi nova ogromna poslikava. Kako je prišlo do nje?
Gre za projekt, pri katerem smo sodelovali z Naravoslovnotehniško fakulteto Univerze v Ljubljani. Študentje so dobili nalogo, da pripravijo grafično predlogo za novo podobo stene.
V sklopu projekta, ki je spodbujal umetnost, kreativnost, pa tudi sodelovanje z lokalno skupnostjo, smo v osrednji del Cityparka prinesli svežino, modernost in hkrati predstavili različne tipe ljudi. Na ta način se z novo poslikavo poenotijo različne generacije naših obiskovalcev.
Z letošnjim letom ste zaključili tudi investicijo v sistem hlajenja nakupovalnega središča. Ni pa bila to edina investicija v zadnjem letu. V začetku leta ste odprli razširjeno polnilnico za električna vozila, pred kratkim pa kolesarnico.
Drži, letos smo zaključili tretje leto prenove hladilnega sistema. Po prenovi imamo sedaj v nakupovalnem središču Citypark najmodernejši sistem hlajenja. Ta je zelo učinkovit in porabi manj energije, kar posledično pomeni tudi manjši izpust ogljikovega dioksida in s tem manj onesnaževanja oz. obremenjevanje okolja. Seveda pa bomo v času hladilne sezone lažje zagotavljali večje udobje kupcev s konstantno temperaturo.
V skrbi za trajnostno mobilnost smo v začetku leta v garažni hiši odprli 10 polnilnic za električna vozila. Stranke so novo lokacijo v 1. nadstropju garažne hiše dobro sprejele. Pred kratkim smo v kleti pod Primarkom odprli novo, moderno in varno kolesarnico. Vstop v nakupovalno središče iz kolesarnice je zagotovljen tako z dvigalom kot z uporabo stopnic.
Nekaj projektov pa imate še v načrtu.
Tekom leta bomo v nakupovalnem središču postavili sodobne in elegantne klopi za sedenje. Klopi bodo omogočale tudi polnjenje telefonov. Prenovili in nadgradili bomo sistem centra, ki med drugim skrbi za nadzor nad ogrevanjem, hlajenjem, prezračevanjem, varnostjo, tekočimi stopnicami, dvigali in osvetlitvijo. Z računalniškim krmiljenjem bo omogočen stalen pregled nad delovanjem tehničnih naprav v centru in tako prispevali do 10% manjši porabi energentov. V primeru zaznanih odstopanj v objektu pa bomo lahko samostojno in hitro ukrepali. Zagotavljanje varnosti v nakupovalnem centru je izjemnega pomena. Zato bomo prenovili najstarejši del požarnega sistema.
Zaradi omejitev povezanih s koronavirusom ste omejeni s prirejanjem dogodkov. Teh ste vsako leto pripravili precejšnje število. Kako ste se prilagodili trenutni situaciji?
Obiskovalcem Cityparka zdaj ponujamo različne doživljaje. Tako si je moč npr. na varni razdalji do drugih obiskovalcev ogledati različne razstave. Prav tako pripravljamo različne druge aktivnosti, ki jih obiskovalci lahko doživijo na varni razdalji.
Obiskovalce privabljamo tudi z akcijsko ponudbo, ki se stalno dopolnjuje. Pred kratkim smo izdali knjižico ugodnosti s številnimi popusti in ugodnostmi za naše obiskovalce. Pri nas se tako vedno nekaj dogaja in stranke zato Citypark rade obiščejo.