Vlak Gomulka, ki uradno nosi oznako SŽ 311/315, je v Sloveniji postal legendarni tip vlaka. Z njim so se vozile številne generacije, Slovenske železnice pa danes, 24.6.2021 Gomulke dokončno pošiljajo v pokoj. Zadnje vožnje še zadnjih dveh potniških elektromotornih garnitur bodo na relaciji Ljubljana – Litija ter Ljubljana – Kranj.
Vlak Gomulka (SŽ 311/315) se dokončno poslavlja iz flote Slovenskih železnic
Prvi vlak Gomulka, ime je dobil po poljskem voditelju Władysławu Gomułki, je v Slovenijo prispel junija 1964. Poljska je vlak takrat »posodila« za poskusno uporabo, vozil pa je med Ljubljano in Sežano. SŽP Ljubljana je nato naročil dobavo 3 tročlenih in 12 štiričlenih garnitur. Decembra istega leta pa so že začele voziti tudi v rednem prometu na relaciji Ljubljana – Jesenice.
Vlak Gomulka je bil sestavljen iz enega ali dveh motornih členov, oštevilčenih kot 311. Krmilni člen na vsakem koncu pa je bil označen s 315. Izdelovali pa so jih v 60-ih in 70-ih letih prejšnjega stoletja v poljski tovarni Pafawag v Wrocławu.
Leta 1972 so kupili dodatnih 15 garnitur
Leta 1972 je bila sklenjena pogodba za nakup novih 15 štiričlenih garnitur, ki so bile izdelane v letih 1974 in 1975 in oštevilčene kot podserija 311/315-2xx.
S prihodom novih Stadlerjevih garnitur KISS in FLIRT gredo Gomulke v zaslužen pokoj
Kljub svoji starosti in poletni vročini, so se potniki vseeno radi zapeljali s tem vlakom. Gomulka je namreč v primerjavi z ostalimi, predvsem modernejšimi Siemensi, nudila veliko veliko bolj udobne in prostorne sedeže. Vseeno pa si je že kar precej let nazaj prislužila pokoj. S prihodom novih Stadlerjevih električnih garnitur KISS in FLIRT se bo to tudi zgodilo. Kaj točno se bo zgodilo s tema dvema garniturama, ki danes odhajata v pokoj, ni znano. Vsekakor pa bi bilo zelo dobro, če bi vsaj eno ohranili, jo restavrirali in jo uporabljali kot muzejski vlak.
(VIDEO) Kako izgleda notranjost dvonadstropnih Stadlerjevih vlakov KISS, si lahko ogledate TUKAJ.
Do konca leta 2021 bo namreč v Slovenijo prispelo 24 novih električnih vlakov, od tega bo 10 dvonadstropnih. V Slovenskih železnicah pa pričakujejo, da bo do konca leta 2022 dobavljenih vseh 52 naročenih vlakov. Od tega bo 21 enopodnih in 10 dvopodnih električnih ter 21 enopodnih dizelmotornih.