Generacija Z je bila tudi v Sloveniji del nove Mastercardove raziskave, ki je raziskovala stališča in vedenje generacije, ki predstavlja najmlajšo skupino potrošnikov. To so namreč osebe, ki so trenutno stare med od 18 do 24 let in predstavljajo 7.2% prebivalstva. V 11-ih državah Srednje in Vzhodne Evrope, ki so bile del raziskave, to predstavlja okoli 11.5 milijona ljudi.
Tehnologija jim je samoumevna, a najbolj cenijo odnose in neposredne stike
Generacija, ki tehnologijo jemlje kot nekaj samoumevnega, se finančno najbolj zanaša na svoje starše, čeprav skušajo vire dohodkov diverzificirati. Povprečni mesečni prihodek predstavnika generacije Z iz držav Srednje in Vzhodne Evrope znaša 450€, v Sloveniji pa ta znaša 702€. Pri nas za vsakega petega (20%) glavni vir sredstev predstavljajo starši, 11% jih ima zaposlitev s krajšim, 23% pa s polnim delovnim časom.
Morda nekoliko presenetljivo pa je dejstvo, da pripadniki generacije Z najbolj ceni odnose z drugimi. Več kot polovica slovenske generacije (55%) se strinja, da so v življenju pomembnejše stvari kot je denar. V 65% so navedli družino, 63% zdravje, 53% prijatelje in 42% partnerje. Hkrati pa pravijo, da nič ne more nadomestiti stikov v živo, saj jih 65% želi preživljati prosti čas v družbi, zlasti s prijatelji.
Dobrodelnost in prostovoljstvo
Mastercardova raziskava je pokazala, da skoraj polovica vseh anketirancev donira sredstva različnim fundacijam in nevladnim organizacijam. V Sloveniji je ta odstotek nekoliko nižji, saj sredstva donira 44% vprašanih. Smo pa nekoliko boljši pri prostovoljstvu. V državah Srednje in Vzhodne Evrope je v prostovoljstvo vključeno 34% vprašanih, v Sloveniji pa 39%.
Nakupovanje na spletu in iskanje akcij ter ugodnosti
Mladi v Sloveniji so najbolj aktivni na YouTubu (88 %), Instagramu (82 %) in Facebooku (77 %). Za kar 68% Slovencev in 70% v celotni raziskavi socialna omrežja predstavljajo glavni vir informacij in navdiha. Vsaj enkrat na teden slovenski predstavniki uživajo v digitalni zabavi, in sicer pretakanju glasbe (86 %), filmih (66 %) ali igranju video iger (58 %). Spletni nakupi jim niso prav nič tuji. 76 % jih namreč kupuje prek spleta vsaj enkrat na mesec. V Sloveniji je za odstotek 69%, kjer predvsem nakupujejo oblačila (62 %), hrano (44 %) ali izdelke za lepoto in nego (41 %).
So ljubitelji akcij in ugodnosti. 75 % jih pravi, da pred odločitvijo za nakup vedno preverijo ponudbo različnih trgovcev. 81 % pa pred nakupom pogleda, ali je izdelek na voljo po promocijski ceni pri drugem dobavitelju, kjer je odstotek pri vseh predstavnikih iz držav Srednje in Vzhodne Evrope malo manjši, in sicer 77 %.
Mobilno plačevanje in dobra uporabniška izkušnja
Spletno nakupovanje v večini primerov pomeni tudi uporabo plačilnih kartic. Podatki za Slovenijo kažejo, da 27% generacije Z pri nas za spletno nakupovanje uporablja debetno kartico. Kar 36 % pa za spletna plačila uporablja kreditno kartico. Tudi pri fizičnih nakupih najraje izberejo brezgotovinsko plačevanje, čeprav v manjši meri kot je povprečje vseh držav Srednje in Vzhodne Evrope. V Sloveniji se za kartično plačilo odloči 70% anketiranih, v celotni raziskavi pa je ta odstotek 80%. 56 % Slovencev in 61 % vseh anketirancev, pa kartico uporablja pogosteje kot gotovino. Ena od ključnih ovir, ki jih izpostavljajo, pa je pomanjkanje POS terminalov v prodajalnah. Kar 32% mladih Slovencev namreč meni, da plačila s kartico ponuja premalo lokacij.
Aleš Petejan, vodja marketinga pri Mastercard Slovenija je povedal:
Generacija Z priročnost tehnologije, ki je na voljo, jemlje kot samoumevno. Blagovne znamke, ki želijo uspeti v njihovem digitalnem svetu, morajo nuditi enostavnost uporabe, hitrost in nemoteno izkušnjo, in, če se la da, vse to ponuditi na pametnem telefonu. Pri tem morajo ponuditi nakupovanje, plačila, financiranje in druge vrste storitev. Upoštevati želje generacije Z je vsekakor pametno, saj predstavljajo prevladujoče tržne trende prihodnosti
Bančništvo večinoma kot mobilno bančništvo
Tudi bančne storitve generacija Z praviloma opravlja prek mobilne aplikacije. 82% sodelujočih iz celotne regije je dejalo, da ima odprt bančni račun, v Sloveniji pa ga ima kar 92%. Med slovenskimi predstavniki banko NLB uporablja 35%. Dobra mobilna aplikacija mladim Slovencem predstavlja enega od najpomembnejših dejavnikov pri izbiri finančne institucije (23%), kjer ji družbo delajo še ugled (36%), raven storitev za stranke (29%) in ponudba (26%).