V Sloveniji je zavedanje o odpadni embalaži in odpadkih večje kot drugje v EU, sta pokazali raziskavi Eurobarometer objavljeni v letu 2020 in 2021. V primerjavi z drugimi EU državami se tudi bolj zavedamo, kako pomembno je za ohranitev okolja spremeniti potrošniške navade. Ena največjih težav so plastične vrečke. V povprečju vrečko uporabljamo le 30 minut, nato pa traja 400 do 1000 let, da se ta odpadek razgradi. Hofer je na tem področju že leta 2018 začel z menjavo plastičnih vrečk za katero od trajnostnih oblik.
V raziskavi Eurobarometer je 81% Slovencev navedlo, da skušajo zmanjšati količino odpadkov in te redno ločujejo. Povprečje EU je 75%. Prav tako je 66% Slovencev odgovorilo, da skušajo aktivno zmanjšati porabo predmetov za enkratno uporabo npr. plastične vrečke. V EU je povprečje 59%. Zavedanje o embalaži je pri nas zelo pomembno, zato je dobro, da temu sledijo tudi podjetja s projekti za zmanjševanje uporabe embalaže in uvajanjem trajnostnih oblik.
Hofer je nekaj ciljev že uresničil in si zadal nove, ki jih želi uresničiti do leta 2025
Kot so zapisali pri Hofer Slovenija so nekaj pomembnih ciljev zadanih v okviru iniciative Danes za jutri in projekta Embalaža na HOFER misiji: Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj. že uresničili. Tako so:
- Kupcem v okviru kampanje Manj je v(r)eč že leta 2018 ponudili trajnostne vrečke iz Fairtrade bombaža
- Na začetku leta 2019 so iz prodaje umaknili plačljive plastične nosilne vrečke
- Konec leta 2019 so iz prodaje umaknili vrsto plastičnih izdelkov za enkratno uporabo (vatirane palčke s plastičnim delom, plastične slamice, krožnike, kozarce in pribor za enkratno uporabo) in jih nadomestili z okolju prijaznejšimi trajnostnimi izdelki.
Novi cilji, ki so si jih zadali pa so:
- Do konca leta 2025 bo vso embalažo izdelkov Hoferjevih lastnih blagovnih znamk mogoče 100% reciklirati.
- Do konca leta 2025 bo Hofer za 15% zmanjšali celotno količino embalaže izdelkov lastnih blagovnih znamk.
- V naslednjih letih bodo širili ponudbo nepakiranega sadja in zelenjave.
Te tri cilje predstavljajo motivi novih trajnostnih vrečk iz Fairtrade bombaža pri katerih je za ilustracije poskrbela Teja Ideja. Banana ponazarja zavezo, da bodo širili ponudbo nepakiranega sadja in zelenjave, pločevinka namen, da bodo do konca leta 2025 vso embalažo izdelkov lastnih blagovnih znamk mogoče 100 % reciklirati, čokolada pa je simbol, da bodo do takrat za 15% zmanjšali tudi celotno količino embalaže izdelkov lastnih blagovnih znamk.
Nekaj ciljev iz teh treh zavez so že uspešno uresničili
- Žlahtna polnjena čokolada Fairtrade — Izdelku so zamenjali embalažni material, ki je sedaj lažji, s tem od aprila 2020 količino embalaže zmanjšali za 70 kg.
- Vatirane palčke s papirnatim steblom — Izboljšali so embalažo in izdelek. Plastično škatlico so zamenjali s kartonsko. Tudi vmesni del palčk je zdaj iz kartona in ne več iz plastike.
- Čaj rinfuzen UTZ certificiran – Izdelek ima manj embalaže, saj čaj ni pakiran v posamezne filter vrečke.
- Robčki v škatli — Izdelek ima manj embalaže, saj robčki niso pakirani v posamezne vrečke.
- Mineralna voda — Zmanjšali so težo pokrovčka, s tem pa od novembra 2018 količino embalaže zmanjšali za 11 ton.
- Kuhinjske brisače — Izdelek je brez plastike, saj je tudi ovoj iz papirja.
- Tuna z zelenjavo — Pokrovček so spremenili iz “Easypeel” v “Ring-pull”, zato ni več potreben dodaten pokrovček iz umetne mase. Odstranili so tudi plastično vilico, ki je bila prej pritrjena na pokrovček. S tem so v manj kot desetih mesecih količino embalaže zmanjšali za več kot eno tono.
- Hrustljave rolice — Izdelku so zamenjali embalažni material, ki je sedaj lažji, s tem pa smo v letu dni količino embalaže zmanjšali za 195 kg.