Dvonadstropni vlak Stadler KISS (SŽ 313/318) je danes, 14.1.2022 prvič zapeljal potnike po Sloveniji. Slovenske železnice so tako v promet dale vseh 10 naročenih dvonadstropnih vlakov Stadler KISS švicarskega proizvajalca Stadler Rail. Električni dvonadstropni vlaki sprejmejo 569 potnikov in 10 koles
Dvonadstropni vlak Stadler KISS Slovenske železnice
Kot je pojasnil Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic, so do zdaj dali v promet 29 novih vlakov Stadler, od tega je 10 dvonadstropnih, ki so začeli voziti danes. Do konca leta 2022 pa bo vozilo prav vseh 52 naročenih potniških garnitur Stadler.
Imeni FLIRT in KISS
Naročenih je 21 enopodnih večsistemskih električnih garnitur Stadler FLIRT, 10 dvonadstropnih enosistemskih elektrih garnitur Stadler KISS in 21 enopodnih dizel-električnih garnitur Stadler FLIRT. FLIRT in KISS sta seveda akronima. FLIRT pomeni »Fast Light Intercity and Regional Train« oz. v nemščini »Flinker Leichter Intercity- und Regional-Triebzug«, KISS pa »Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug«.
Dvonadstropni vlak KISS sprejme 569 potnikov (292 sedišč in 277 stojišč)
Darja Kocjan, direktorica SŽ – Potniški promet je povedala, da novi in sodobni dvonadstropni vlaki KISS potnikom nudijo več udobja in funkcionalnosti. Slovenske železnice so tako potnikom ponudile vlake, ki imajo 292 sedežev, od tega 16 v prvem razredu in 277 stojišč. Dva prostora pa sta namenjena gibalno oviranim osebam. Prostora imajo tudi za 10 koles.
Električni dvonadstropni vlaki Stadler KISS do 160 km/h
Če infrastruktura to omogoča, električni enosistemski dvonadstropni vlaki Stadler KISS omogočajo hitrost do 160 km/h. Kot je izpostavila Darja Kocjan, pa sta njihovi prednosti tudi hitrejše pospeševanje in prilagojenost gibalno oviranim osebam. Vlaki namreč omogočajo enostavnejši vstop in izstop, saj imajo izvlečno stopnico in dodatno mobilno klančino za invalidske vozičke.
Podroben opis in pregled dvonadstropnih vlakov Stadler KISS, ki so jih Slovenske železnice danes dale v promet, si lahko preberete V TEM ČLANKU. Na hitro pa gre takole. Notranja oprema vlakov KISS in FLIRT je pravzaprav identična. Razlika je seveda v zgornjem nadstropju, ki ima nekoliko nižji strop. Sedeži so zgoraj in spodaj enaki, razlika je le pri vzglavnem delu v zgornjem nadstropju. Zaradi konfiguracije vlaka so ti nekoliko ožji kot tisti v spodnjem nadstropju.
Vsi sedeži so opremljeni z 220V vtičnico, tisti v 1. razredu pa še z USB hodom, bralno lučko in mizico. 8 sedežev je postavljenih eden proti drugemu, med njimi pa je fizična miza, vsi ostali sedeži 1. razreda imajo zložljivo mizico. Sedeži v 1. razredu so usnjeni, v 2. razredu pa je usnjen le vzglavni del. Vlaki so opremljeni z brezžičnim Wi-Fi omrežjem, potniškim informacijskim sistemom z informacijskimi tablami in napovednim sistemom.
Foto: Slovenske železnice