Slovenske železnice so včeraj, 14.1.2022 v promet dale 10 novih dvonadstropnih enosistemskih potniških garnitur Stadler KISS. Ti so del naročila 52-ih novih potniških vlakov od katerega so Slovenske železnice do zdaj prevzele 29 vlakov (10 dvonadstropnih električnih Stadler KISS, 14 je večsistemskih električnih Stadler FLIRT in 5 dizelmotornih Stadler FLIRT). Do konca leta 2022 pa bodo prevzeli vseh 52 naročenih vlakov. Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic pa je že napovedal naročila novih potniških vlakov.
Do sredine marca 2022 nov razpis za 20 novih potniških vlakov, skupaj 72 novih vlakov
Ob prvi vožnji dvonadstropnega vlaka Stadler KISS je Dušan Mes napovedal skorajšnjo objavo razpisa za 20 novih potniških vlakov. Kot je pojasnil, bo do konca februarja ali sredine marca 2022 prišlo do novega razpisa za dodatnih 20 vlakov. V voznem parku Slovenskih železnic bi tako po besedah Mesa do konca prihodnjega leta ali začetka leta 2024 bilo 72 novih potniških vlakov v skupni vrednosti približno pol milijarde €.
Dušan Mes je še dodal, da bo s tem narejena velika preobrazba voznega parka, ki ga bo treba še dograjevati:
Potniki si zaslužijo, da so vlaki večino časa v življenjski dobi okoli 15-20 let, ne pa tako kot sedaj, ko so bili stari tudi po 40 let. Ključno je, da se flota obnavlja, da se proge dogradijo, da bo železniški potniški promet dosegel raven, ki si jo v Sloveniji želimo.
Za kakšne potniške vlake bo šlo, še ni znano
Iz trenutnega naročila morajo Slovenske železnice dobiti še 7 električnih večsistemskih potniških garnitur Stadler FLIRT in 16 dizelmotornih potniških garnitur Stadler FLIRT. Predvsem manko sodobnih dizelskih garnitur se pri Slovenskih železnicah pozna. Slovenija ima približno polovico železniških prog elektrificiranih. Na teh poleg novih vlakov Stadler FLIRT in Stadler KISS vozijo tudi trije nagibni vlaki Pendolino (SŽ 310/316) in 30 Siemensovih vlakov Desiro. Ti so stari med 20 in 22 let. Pri dizelmotornih potniških vlakih pa je stanje konkretno slabše. Tukaj vozijo vlaki iz 70-ih in 80-ih, ki so v veliki meri sicer doživeli predelave. Skupaj gre za okoli 50 dizelskih vlakov.
Poleg zamenjave bi za dobro uporabniško izkušnjo in spodbujanje železniškega potniškega prometa bilo treba dokupiti še kar nekaj novih. Tako ni povsem izključeno, da bo prihajajoči razpis za 20 vlakov večinoma vključeval dizelmotorne in ne električen. Kaj točno bodo Slovenske železnice naročale, bo tako znano precej kmalu.
Foto: Slovenske železnice