Xiaomi je v drugi polovici lanskega leta začel pospešeno prodirati na slovenski trg. Proti koncu leta so to zaključili z odprtjem prvih treh Xiaomi Store trgovin. Goran Mudrovčić, regijski direktor Xiaomija za Slovenija in Hrvaško, je za Uporabno stran razkril nekaj podrobnosti glede načrtov odpiranja novih Xiaomi Store trgovin pri nas. Prav tako je razkril tudi nekaj že znanih podrobnosti o Xiaomi ponudbi, ki prihaja v Slovenijo.
V Sloveniji ste v preteklem letu v zelo kratkem obdobju odprli tri Xiaomi Store trgovine. Eno v Mariboru, eno v Ljubljani in konec leta eno v Kopru. To je precej veliko.
Drži. V treh mesecih smo odprli tri Xiaomi Store trgovine. To je tudi za našo regijo CEE & Nordic rekord. Dejstvo pa je, da v Sloveniji nekoliko zamujamo z odprtjem Xiaomi Store trgovin. Prvotni cilji so bili, da bi prvo trgovino odprli že v letu 2020, a je vmes posegla epidemija COVID-19. V letu 2021 so se postopki premaknili in s partnerji smo tako do konca leta uspeli odpreti tri Xiaomi Store trgovine v Sloveniji. Prva je bila v nakupovalnem centru Europark Maribor, sledil je Citypark Ljubljana in na koncu še Planet Koper.
Ob odprtju Xiaomi Store trgovin ste večkrat izpostavili, da je vaš cilj, da bi trgovino imeli v vsakem večjem mestu v Sloveniji. Kaj točno to pomeni?
Ko se odločamo za odprtje Xiaomi Store trgovine, preverimo več različnih faktorjev. Najpomembnejši je seveda število prebivalcev. Eden izmed zelo pomembnih faktorjev pa je tudi zainteresiranost partnerjev, da odprejo Xiaomi Store trgovino na določeni lokaciji. Tako lahko povem, da bo v npr. Ljubljani še en Xiaomi Store. Ostale lokacije pa naj ostanejo še skrivnost. Ključna ideja pri odpiranju novih trgovin je, da se pokrijejo regionalna središča.
Velikost Xiaomi Store trgovin pa se giblje nekje od 50 do 100 m2?
Slovenija, pa tudi Hrvaška, sta premajhni, da bi po Xiaomi klasifikaciji lahko imeli tiste največje Xiaomi Store trgovine. Trenutno je v celotni regiji, ki obsega 26 držav, od Norveške do Grčije in od Avstrije do Ukrajine, ena Super Flagship Xiaomi Store trgovina velika 500m2. Odprta je bila konec leta 2020 v Varšavi na Poljskem. Na Hrvaškem je npr. trenutno 5 trgovin, s katerimi smo pokrili ključna mesta, a zdaj moramo pokriti še manjša. Manjše države imajo to prednost, da imajo možnost odprtja večjega števila manjših Xiaomi Store trgovin, velikih od 50 do 100 m2. To pomeni, da izkustvo, ki ga je težko izvesti v spletnih trgovinah, kupcem lahko še bolj približamo.
V Sloveniji ima Xiaomi dva dobavitelja in zdaj tudi dva maloprodajna partnerja. Kako to, da ste se odločili za razdrobljeno dobaviteljsko in maloprodajno verigo?
V naši regiji imamo v vsaki državi, z izjemo Ukrajine, najmanj dva distributerja. Razlog za takšno postopanje je večja zanesljivost dobav, saj tako nismo odvisni zgolj od enega dobavitelja. Če se pri enem morda kaj zatakne, lahko to drugi prevzame brez težav pri dobavah izdelkov.
Xiaomi je tako kot praktično vsa podjetja na svetu imel težave z dobavami v preteklem letu. Se pričakujejo težave tudi v letu 2022?
Res je, vendar nam to ne preprečuje, da v Sloveniji ne bi zagotovili teh neverjetnih izdelkov. Xiaomi se drži načela distribucije ponudbe po trgih v primeru globalnih omejitev distribucije. Mi 11 Ultra je lani trpel zaradi omejenosti ponudbe in velikega povpraševanja, vendar smo zagotovili, da smo prek operaterjev v Sloveniji ponudili največjo možno količino teh izdelkov. Za letos se v prvem polčasu še obetajo določene težave, v drugem pa upamo na izboljšanje.
V Sloveniji nekaterih prodajnih segmentov, ki so v drugih regijah dostopni, še nimamo. Se lahko nadejamo tudi prihoda teh proizvodov npr. prenosni računalniki.
Razkrijem lahko, da bomo v prvi polovici letošnjega leta razširili nabor Xiaomi televizij in ponudili tudi Xiaomi prenosne računalnike. To so proizvodi, ki so že bili predstavljeni, a še niso dostopni v Sloveniji. Seveda za letošnje leto načrtujemo tudi nekatere povsem nove segmente, ki pa jih žal še ne smem razkriti.
Kako je s servisom Xiaomi telefonov v Sloveniji? Imate lokalnega servisnega partnerja ali se telefon pošlje v tujino?
Servisni proces za Slovenijo je zbiranje vseh servisnih primerov s prodajnega mesta s strani lokalnega logističnega partnerja. Naprave se potem pošljejo v enega od naših servisnih centrov vozlišča v regiji. Po opravljenem popravilu se naprava vrne na prodajno mesto, kjer jo uporabnik prevzame. Vendar pa ob odlični prodajni uspešnosti v letu 2021 in povečanju baze uporabnikov Xiaomi v Sloveniji razmišljamo o lokalizirani servisni rešitvi v letu 2022, za katero upamo, da jo bomo čim prej implementirali.
Ta informacija, da ima Xiaomi skupno neto maržo omejeno na 5%, drži?
Drži. Od leta 2018 je podjetje Xiaomi (vključno s pametnimi telefoni, internetom stvari in izdelki za življenjski slog) imelo skupno stopnjo čistega dobička, ki ne presega 5 % na leto. Če neto marža preseže 5 %, bomo presežek nad 5 % vrnili našim uporabnikom. To je odobril upravni odbor Xiaomi.
To najverjetneje pomeni, da so lahko ponuditi zelo konkurenčne cene za svoje proizvode. Predvsem na trgu mobilne telefonije kjer je konkurence zelo veliko.
Xiaomi se osredotoča na ponudbo konkurenčnih naprav v vseh cenovnih segmentih. Zavedamo se tudi, da ima vsak uporabnik različne prioritete, zato ustvarjamo naprave, ki se odlikujejo po bateriji, kameri, zmogljivosti ali zaslonu – ali v vseh štirih. Čudoviti izdelki, poštene cene. To je naš cilj pri Xiaomiju. V Sloveniji je bil eden najboljših primerov leta 2021 Mi 11 Ultra. V letu 2022 nameravamo še naprej ponujati izdelke po tem standardu in ga še zviševati.