Prevaranti nikoli ne počivajo, a v določenih obdobjih se njihova dejavnost poveča. Glede na opozorilo banke NLB in Združenja bank Slovenije, je trenutno povečana pojavnost lažnih SMS sporočil, ki sodijo v skupino phishing prevar oz. spletnega ribarjenja.
Blokirali smo vaše kartice in podatke o računu
Blokirali smo vaše kartice in podatke o računu. Za deblokiranje se prijavite tukaj – V nasprotnem primeru bomo vaš račun zaprli.
To je lažno SMS sporočilo, ki ga prejemajo komitenti banke NLB. Z njim poskušajo prevaranti pridobiti zaupne podatke o uporabnikih. Gre predvsem za varnostne elemente (uporabniško ime in geslo), ki jim omogoča vstop v elektronsko banko.
Pri NLB vsem strankam svetujejo, da v primeru prejema tovrstnega SMS sporočila ne klikajo na povezavo v SMS sporočilu in naj sporočilo nemudoma izbrišejo. V primeru, da so bili podatki že posredovani, pa svetujejo, da blokirajo uporabo elektronskega bančništva. To lahko uredijo s pomočjo bančnih strokovnjakov v NLB Kontaktnem centru. Kontaktirati jih je moč prek video klica, spletnega klepeta ali prek telefonske številke (01) 477 20 00.
Kako prepoznamo phishing?
Včasih je bilo phishing relativno enostavno prepoznati, saj so bila sporočila prevarantov zaradi zelo slabe slovenščine zelo očitna. Žal pa so SMS sporočila in emaili vedno bolje spisani in zato tudi vedno bolj prepričljivi. Zato se je treba zanašati na nekatere druge indikatorje. Eden, ki praktično vedno izstopa je nagovarjanje h kliku na povezavo v sporočilu. Predvsem z lažno pretvezo, da bo banka blokirala račun ali zavrnila transakcijo. Klik na povezavo uporabnika odpelje na lažno spletno stran, ki je grafično zelo podobna njegovi spletni banki. Zahteva pa vpis uporabniškega imena in gesla ali drugih osebnih podatkov.