Modni iskalnik Glami je predstavil rezultate spletnega modnega nakupovanja v Sloveniji v letu 2021. Hkrati pa so podali prihajajoče trende in izzive, ki bodo zaznamovali spletne trgovine v Sloveniji, ki delujejo na področju mode.
17.86% rast spletnega modnega nakupovanja v Sloveniji
Statistični podatki portala Statista in internimi podatki Glami-ja kažejo, da je v Sloveniji na področju spletnega modnega nakupovanja prišlo do 17.86% rasti. To je vplivalo tudi na povečanje deleža na celotnem modnem trgu za 12.86% in ustvarilo 165 mio € prihodkov na spletu. Hkrati pa je prišlo do padca pri fizičnih trgovinah, kjer je prodaja padla za 0.89%. Za leto 2022 se na področju modne industrije pričakuje 20.27% rast.
Uvajanje novih trendov bo ključno za ohranjanje konkurenčnosti
V času prepovedi poslovanja fizičnih trgovin med pandemijo, pa tudi kasneje npr. zaradi omejitev števila strank v poslovalnici, je marsikatera trgovina ponudila spletno trgovino. A začetek spletnega poslovanja je le delček mozaika, saj je treba tudi tukaj, tako kot drugod slediti trendom. Trendi, ki so zaznamovali lansko leto in bodo nedvomno pri spletnem nakupovanju aktualni tudi letos, so hiper-personalizirana komunikacija in nakupovanje v živo. Pri hiper-personalizirani komunikaciji gre za prilagajanje spletne trgovine obnašanju in preferencam posameznih spletnih nakupovalcev. Pri nakupovanju v živo pa gre za vključevanje promocije izdelkov s pomočjo vplivnežev ali zvezdnikov. Ti izdelke promovirajo med prenosom v živo, hkrati pa je dana možnost nakupa teh izdelkov.
Izzivi, ki modne spletne trgovine čakajo v letu 2022
Po raziskavi, ki jo je Glami opravil med svojimi partnerji, je leto 2021zaznamoval predvsem dvig cen oglaševanja in strokov dostave, hkrati pa tudi povečana konkurenca in nižja stopnja dobička zaradi pogostih popustov. Za trgovce je izziv predstavljala tudi negotovost strank glede izmenjave osebnih podatkov, kar je privedlo k slabši učinkovitosti oglaševanja oz. digitalnega trženja. Tudi v letu 2022 se pričakujejo povečana konkurenca, višji stroški oglaševanje, težave pri transportu, a tudi inflacija, s katero se bodo morali spopasti trgovci.
Inflacija različno vpliva na različne segmente modnih kategorij
Inflacijaje eden glavnih izzivov s katerimi se sooča trg v zadnjem letu. Leta 2021 se je povprečna vrednost naročila v modnem e-poslovanju v povprečju zmanjšala za 11.3% v primerjavi z letom prej, predvsem zaradi zaprtja oz. lockdowna v letu 2020. Inflacija pri oblačilih in obutvi je začela rasti novembra 2021, novembra in decembra se je ustavila nad 5%. Pričakujemo lahko, da bo inflacija letos ostala na visoki ravni, saj večina deležnikov v segmentu e-poslovanja načrtuje zvišanje cen. To naj bi spodbudilo povečanje povprečne vrednosti naročila v letu 2022. Vendar se spremembe cen razlikujejo po posameznih kategorijah. Medtem ko so se cene superg znižale le za 3%, so se cene oblek v lanskem letu znižale za 16%. Eno najizrazitejših sprememb povprečne vrednosti naročila so opazili pri torbicah, ki so se znižale za 21%. Nasprotno je bilo pri jaknah lani opaziti povečanje povprečne vrednosti naročila za 3%.