Sekcijsko merjenje hitrosti prihaja na avtoceste po Sloveniji. DARS je konec marca 2022 vendarle objavil razpis za devet odsekov na katerih bodo v prihodnjih letih postavili sekcijsko merjenje hitrosti. Prvi sistem za sekcijsko merjenje bo postavljen najkasneje v letu 2023, pravijo pri DARS-u. Dobavni rok za prvi sklop je 20 mesecev po podpisu pogodbe.
Sekcijsko merjenje hitrosti najprej na trojanskih predorih in višnjegorskem klancu
DARS je seznam lokacij za sekcijsko merjenje razdelil na tri sklope, vsak s tremi lokacijami. Prvi sklop pa hkrati vsebuje tudi mobilni sistem sekcijskega merjenja, ki bo uporabljen za začasne prometne ureditve. Razpis, ki so ga objavili, pa sekcijsko merjenje naroča zgolj za prvi sklop, ostala dva sklopa pa sta opcijska. Prve tri lokacije za sekcijsko merjenje bodo:
- območje trojanskih predorov v smeri proti Ljubljani z omejitvijo hitrosti 100 km/h
- območje trojanskih predorov v smeri proti Mariboru z omejitvijo hitrosti 100 km/h
- na območju višnjegorskega klanca v smeri Novega mesta z omejitvijo hitrosti 100 km/h
Območji na področju trojanskih predorov sta v obe smeri dolgi približno 14 km. Lokacija sekcijskega merjenja na območju višnjegorskega klanca pa je dolga 4.4 km. Četrti del, ki ga mora dobaviti izbrani dobavitelj pa je še mobilni sistem sekcijskega merjenja hitrosti. Za tega DARS zahteva, da omogoča merjenje na območju začasne prometne ureditve. Imeti mora lasten vir energije in povezavo z mobilnim prenosom podatkov (razpis omenja LTE)
Lokacije sekcijskega merjenja so nekoliko drugačne kot so bile predviden pred leti
DARS je leta 2017/2018 želel izvesti razpis za sekcijsko merjenje, a so ga takrat ustavili, saj nekatere podrobnosti niso bile dogovorjene. Razpis je sicer sledil testnemu delovanju sekcijskega merjenja v trojanskih predorih. Glede na grafiko takratne objave na portalu Darsa so vsaj nekatere lokacije sekcijskega merjenja spremenili. Trojanski predori v obe smeri, višnjegorski klanec v smer Novega mesta sta enaka. Že pri odseku okoli Celja so spremenili smer, takrat je bila predvidena v smeri Ljubljane, zdaj pa je v razpisu smer proti Mariboru. Precej zanimiva sprememba pa je v smeri Primorske. Takrat sta bila predvidena dva odseka, od Brezovice do Vrhnike v obe smeri in od Logatca proti Ravbarkomandi. Zdaj pa so kot lokacijo sekcijskega merjenja predvideli območje od priključka Vrhnika do priključka Logatec v smeri Ljubljane. Hkrati pa so dodali tudi sekcijsko merjenje med priključkoma Lj-Brod in Vodice proti Kranju.
Vse predvidene lokacije za sekcijsko merjenje hitrosti na avtocesti
Razpis razkriva vseh 9 predvidenih lokacij na avtocesti po Sloveniji na kateri DARS načrtuje postavitev sekcijskega merjenja hitrosti. Trije odseki, ki jih bo DARS postavil v sklopu prvega sklopa imajo omejitev hitrosti 100 km/h. Preostale lokacije za katere se DARS lahko odloči so vse z omejitvijo 130 km/h. Izjema pa je odsek me priključkoma Sveti Jurij ob Ščavnici in Vučja vas v smeri proti Murski Soboti. Ta ima omejitev 110 km/h.
- A. AC A1 smer Ljubljana, območje trojanskih predorov, omejitev hitrosti na 100 km/h
- B. AC A1 smer Maribor, območje trojanskih predorov, omejitev hitrosti na 100 km/h
- C. AC A2, smer Novo mesto na območju višnjegorskega klanca, omejitev hitrosti na 100 km/h
- D. AC A1, smer Maribor, na območju Celja, omejitev hitrosti 130 km/h
- E. AC A1, smer Maribor, med priključkom Slovenske Konjice in priključkom Slovenska Bistrica, omejitev 130 km/h
- F. AC A5, smer Murska Sobota, med priključkoma Sveti Jurij ob Ščavnici in Vučja vas, omejitev hitrosti 110 km/h
- G. AC A2, smer Kranj, med priključkoma Lj-Brod in Vodice, omejitev hitrosti 130 km/h
- H. AC A1, smer Ljubljana, med priključkoma Vrhnika in Logatec, omejitev 130 km/h
- I. AC A1, smer Koper, med priključkoma Unec in Razdrto, omejitev 130 km/h