Epidemija je v zadnjih dveh letih praktično onemogočila spremljanje športnih dogodkov v živo. Zato ni prav nič nenavadno, da raziskava Mastercard Index ekonomije športa (Sport Economy Index) razkriva, da si več kot 2/3 Evropejcev in 60% Slovencev v letu 2022 želi ogledati športni dogodek v živo.
V Sloveniji nogomet, košarka in kolesarjenje, drugje po Evropi pa nogomet, košarka in tenis
Raziskava je pokazala, da so v Evropi največ zanimanja pokazali za nogomet, košarko in tenis. V Sloveniji pa nogometu in košarki sledi kolesarjenje. Preko leta pa so največ gibanja opravili na smučeh, kolesih in v kopalkah. Hkrati pa je več kot polovica Slovencev odkrila nov šport. To odpira vrata mnogim manj poznanim športom, kot je npr. e-šport.
Marsikdo se je na prvi športni dogodek v živo že podal
V drugi polovici marca je v Sloveniji že potekal množični dogodek v živo. Na športni spektakel v Planici je namreč prišlo več kot 60.000 navijačev in tako po dolgem času izkusili čarobnost športnih dogodkov v živo. Tudi letos je bil eden izmed sponzorjev dogodka Mastercard, katerega predstavniki so ob zaključku dogodka najboljšim smučarskim skakalcem podelili nagrade.
Evropejci se množično odločajo za telovadbo
Analiza inštituta Mastercard Economics Institute kaže, da so Evropejci v primerjavi z letom 2019 leta 2021 s plačilnimi karticami nakupili za 2,5 % več športnih izdelkov, storitev in izkušenj. Zanimivo je tudi, da je prodaja športnih izdelkov, kot so palice za golf, teniške žogice in kolesa, narasla za 14,6 %. Več kot polovica (51 %) Evropejcev in 32 % Slovencev zdaj telovadi več kot pred pandemijo. Več kot tretjina Evropejcev in 54 % Slovencev pa raje telovadi doma ali na prostem kot v telovadnici ali fitnesu. Rezultati kažejo, da je okoli 39 % Evropejcev in 26 % Slovencev zdaj še bolj zainteresiranih za nakup različne športne opreme.
K povečani potrošnji so bistveno prispevali športi, ki omogočajo omejevanje socialnih stikov, ki so v drugi polovici leta 2021 zabeležili dvoštevilčno rast. Če obdobje druge polovice leta 2021 primerjamo z obdobjem pred pandemijo (2019), se je največ povečala poraba za kolesarjenje. Povečanje je bilo za več kot tretjino. Kolesarjenju sledita tenis (povečanje skoraj za tretjino) in golf (povečanje za približno petino).
Spremljanje športa po televiziji za marsikoga ni dovolj
Ena od zanimivih informacij, ki jih podaja raziskava je, da ogled športnega prenosa po televiziji ni dovolj. Vsak četrti Evropejec in 23 % Slovencev izgubi zanimanje za šport, če si tekem ali dogodkov ne morejo ogledati v živo. Največ jih pri tem pogreša vzdušje in druženje, kar še dodatno poudarja pomen obiskovanja športnih dogodkov za evropsko kulturo in družbo. Polovica Evropejcev si želi tudi nižje cene vstopnic, Slovenci (59 %) smo tukaj nad evropskim povprečjem. Obenem 46 % Evropejcev na športnih dogodkih v živo ne želi uporabljati gotovine. A temu je pritrdilo le 33 % Slovencev.
Športne počitnice bodo marsikoga odpeljale v tujino
Mastercardova raziskava je pokazala, da potrošniki upajo, da bodo v prihodnjih 12 mesecih več potovali. Tretjina Evropejcev in kar polovica Slovencev v letu 2022 načrtuje športne počitnice. Jeannette Liendo, višja podpredsednica za trženje in komunikacije pri Mastercard Europe je povedala:
Verjamemo, da bo v letošnjem letu kombinacija vse blažjih omejitev in prihrankov evropskim potrošnikom omogočila uživanje v športih, ki jih imajo radi. Z veseljem opazujemo porast zaupanja potrošnikov in nestrpno pričakovanje športnih navdušencev nad možnostjo ogleda športnih dogodkov v živo. Šport je bistven del evropske kulture in ponosni smo, da letos sponzoriramo nekaj najbolj razburljivih športnih tekmovanj in dogodkov v regiji.
Mastercard bo tako v letu 2022 tako med drugim sponzor golf turnirja UEFA Champions League, The Open, Odprtega prvenstva Francije, Svetovnega prvenstva v ragbiju za ženske in evropskim prvenstvom League of Legends.