E-oskrba na domu je projekt Ministrstva za zdravje v sklopu katerega je bil izbran Telekom Slovenije s konzorcijskim partnerjem Zvezo društev upokojencev Slovenije (ZDUS). Pred mesecem dni so odprli prijave za upravičence in do zdaj so prejeli že 3.000 vlog. Kot so izpostavili pri Telekomu Slovenije, vloge še vedno sprejemajo, saj je zagotovljeno financiranje za 5.000 upravičencev.
Za upravičence je E-oskrba na domu brezplačna
Projekt E-oskrba, ki ga je pred leti razvil Telekom Slovenije, je v okviru projekta »E-oskrba na domu« sofinanciran s strani EU iz Evropskega socialnega sklada. Trajal bo do 30.9.2023 in ni vezan na to, pri katerem operaterju upravičenci sicer uporabljajo mobilne ali fiksne storitve.
Peter Pustatičnik, vodja E-oskrbe in E-zdravja pri Telekomu Slovenije je povedal:
Vedno več starejših, invalidov in kroničnih bolnikov si želi čim dlje bivati v svojem domačem okolju, hkrati pa so pri tem pogosto prepuščeni sami sebi. Če padejo ali se počutijo zelo slabo ali jih zadene možganska kap, pogosto ne zmorejo do telefona ali soseda, da bi poklicali na pomoč. Pri tem je lahko v izjemno pomoč E-oskrba, ki v primeru slabosti, padca ali osebne stiske omogoča takojšen klic v 24/7 delujoč asistenčni center. Na ta način v skrbi za starejše vsaj delno razbremenjujemo tudi svojce, ki tako vedo, da bo za organizacijo pomoči takoj poskrbelo usposobljeno zdravstveno osebje.
Odličen začetni odziv, a upravičenci se še lahko prijavijo
Telekom Slovenije je do zdaj prejel 3.000 vlog za uporabo storitve v okviru projekta »E-oskrba na domu«, kar kaže na to, da so potrebe po E-oskrbi velike. Zaenkrat storitev v okviru projekta uporablja okoli 600 upravičencev. Peter Pustatičnik je pojasnil, da bo zaradi izredno velikega odziva in zakasnitev pri dobavi obeskov z mobilnim detektorjem gibanja glavnina upravičencev E-oskrbo prejela od sredine junija dalje. Trenutno pa je najmanj povpraševanja v regijah Primorske, Koroške, Štajerske in Prekmurja.
Kako deluje rešitev E-oskrba?
Namestitev rešitve je enostavna, brez vrtanja in posebnih napeljav. Namestitev opreme izvede tehnik Telekoma Slovenije. Uporabnik E-oskrbe lahko kadarkoli (24 ur na dan) pokliče asistenčni center s preprostim pritiskom na gumb varovalnega telefona. Ta je nameščen v njegovem domu. Klic pa lahko sproži tudi s pritiskom na gumb za klic na pomoč na zapestnici. Poleg zapestnice uporabnik prejme tudi mobilni detektor gibanja na obesku. Ta samodejno zazna padec in ob tem sproži klic v asistenčni center.
Upravičenci do sofinancirane storitve E-oskrba na domu
V okviru projekta E-oskrba na domu, ki je sofinanciran s strani EU iz ESS in je za uporabnika posledično v času trajanja projekta brezplačen, je do storitve upravičenih 5.000 uporabnikov. Upravičenci pa morajo izpolniti enega od spodnjih pogojev:
- so starejši od 65 let in pretežni del dneva bivajo sami ali
- zaradi pridruženih kroničnih nenalezljivih bolezni spadajo v ranljivo skupino prebivalstva v primeru zbolevanja za koronavirusno boleznijo ali
- jim je v skladu s predpisi s področja invalidskega in pokojninskega zavarovanja priznana invalidnost ali
- v skladu s predpisi s področja invalidskega in pokojninskega zavarovanja prejemajo dodatek za pomoč in postrežbo ali
- so stari 18 let ali več in so zaradi nevroloških oziroma nevromišičnih obolenj ogroženi za padec oziroma so zaradi kognitivnega upada pri demenci izpostavljeni različnim neželenim dogodkom v okolju.
Kako se upravičenci prijavijo na sofinancirano E-oskrbo?
Za prijavo lahko upravičenci kontaktirajo Zvezo društev upokojencev Slovenije ali pa Telekom Slovenije. Zveze društev upokojencev Slovenije je moč poklicati na številko 051 252 000 (vsak delovnik med 8. in 12. uro) ali jim poslati email na e-oskrba@zdus-zveza.si. Telekom Slovenije pa na telefonski številki 080 12 13 vsak delovnik med 8. in 16. uro), ali prek elektronske pošte e-oskrba@telekom.si. Seveda pa je moč obiskati tudi lokalno društvo upokojencev ali prodajno mesto Telekoma Slovenije.