Mestna občina Kranj (MOK) in družba T-2 sta v juniju 2022 podpisali pogodbo za vzpostavitev digitalne platforme. Mestna občina Kranj tako postaja prva v Sloveniji, ki digitalno platformo uvaja v najširšem obsegu. Gre za del strategije Kranja, da bo občina do leta 2030 postala inovativno in pametno mesti.
Kranj postaja pametno mesto
V Kranju so T-2 izbrali na podlagi javnega razpisa. A še pred samim razpisom so izvedli manjšo testno digitalno platformo. V sklopu pilotnega projekta Pametno naselje Mlaka so tako merili in prikazovali podatke o prometu, hrupu, onesnaženosti zraka in porabi električne energije. Pripravili so tudi napovedne modele, ki omogočajo napovedovanje določenih nepredvidenih dogodkov in upravljanje mesta. Ker je bil projekt uspešen, so se odločili, da ga razširijo na celotno mesto. Na javni razpis je občina prejela 5 prijav in po petih krogih pogajanj so izbrali T-2.
Matjaž Rakovec, župan Mestne občine Kranj je ob podpisu pogodbe povedal:
Naša pot je jasna: Kranj bi radi postavili na mesto vodilnih pametnih mest v Sloveniji. Proces izbire izvajalca za vzpostavitev digitalne platforme je trajal skoraj leto dni. Ugotavljam, da je bil dolgotrajen tudi zato, ker smo naročali pridobitev, ki je v Sloveniji še ni. Izzivi tako na naročniški kot ponudbeni strani so bili zato veliki. V prihodnjih mesecih bomo skupaj s podjetjem T-2 vzpostavili sodobno rešitev, ki bo sčasoma korenito spremenila upravljanje mesta in omogočila povsem nove možnosti z uporabo podatkov za boljše in bolj zdravo življenje v občini. Aktivno bomo v proces vključili občanke in občane, kako s tovrstno platformo izboljšati kakovost njihovega vsakdana.
Jure Valjavec, predsednik poslovodstva T-2 je dodal, da njihova za vzpostavitev pametnega mesta plod domačega, slovenskega znanja. Hkrati pa gre za eno izmed najboljših rešitev na tem področju na svetovni ravni.
Kaj ponuja T-2 platforma za pametna mesta?
Kot so pojasnili pri T-2 njihov koncept rešitve za pametna mesta temelji na sistematičnem zbiranju in obdelavi vseh razpoložljivih podatkov in informacij relevantnih za učinkovito vodenje mesta. Hkrati omogoča vključitve občanov v posredovanje mnenj, ki jih vodstvo občine obravnava kot relevantne za odločanje glede pomembnih izzivov in razvojnih projektov. Pomemben del platforme je tudi komunikacijski modul, ki prek mobilne aplikacije občanom omogoča prijavo in komunikacijo z občino.