Slovenske železnice so 25.7.2022 objavile razpis za naročilo 20-ih novih potniških vlakov za prevoz potnikov po Sloveniji. Razpis je opcijski, saj naročajo 20 bimodalnih potniških vlakov, ki združujejo dizelmotorni pogon in 3kV DC električni pogon ali 20 dizelmotornih (DMG), ki jih je možno nadgraditi v bimodalni vlak. Ponudniki imajo do 21.9.2022 do 10.00 čas za predložitev ponudb. Odpiranje bo sledilo isti dan ob 11.10.
Slovenske železnice objavile razpis za 20 novih potniških vlakov
Slovenske železnice so torej prvič v zgodovini objavile razpis za bimodalne vlake oz. vlake, ki se jih tehnično dokazano lahko nadgradi v bimodalne, strošek pa ne predstavlja več kot 15% cene izvedbe DMG (v nadaljevanju besedila bimodalni vlak). S takšnimi vlaki bodo lahko z isto potniško garnituro izvedli vožnjo po elektrificirani in neelektrificirani progi. V Sloveniji je manj kot 50% železniških prog elektrificiranih. Tako da je odločitev za bimodalne vlake zelo smiselna.
Takole sledi iz razpisa:
- 20 enopodnih tričlenskih dizelmotornih (DMG) potniških garnitur za izvajanje potniškega prometa z možnostjo nadgradnje v dvosistemsko vozno sredstvo (dizel+3kV DC) za obratovanje na javni železniški infrastrukturi (JŽI) v Republiki Sloveniji. Nadgradnja v dvosistemsko vozno sredstvo (dizel+3kV DC za obratovanje na JŽI v Republiki Sloveniji) mora biti tehnično dokazljiva. Stroški nadgradnje ne smejo biti višji od 15% cene izvedbe DMG.
ali - 20 enopodnih tričlenskih dizelmotornih garnitur v kombinaciji z napetostjo 3 kV DC za obratovanje na javni železniški infrastrukturi v Republiki Sloveniji.
Podobne zahteve kot pri prejšnjem razpisu / 140 km/h in vsaj
Sam razpis je v osnovi zelo podoben prejšnjemu v delu v katerem so naročali dizelmotorne garniture (DMG). Potniške garniture morajo biti tročleniki, nazivna moč motorja vsaj 2x 450kW, minimalna hitrost, ki jo mora dosegati je 140 km/h. Odstotek nizkopodnosti garniture mora biti vsaj 65%. Na voljo mora imeti 1 navadni WC in 1 WC za invalide. Število sedežev mora biti vsaj 170, od tega 5-10% v 1. razredu. Razlika med sedeži 1. in 2. razreda mora biti v boljšem udobju in prostornosti, rokonaslonih, barvi in kvaliteti sedežnih prevlek, ter fizična ločitev med razredoma. Največ 10% sedežev je lahko preklopnih. Izvedba sedežev mora ustrezati zahtevam za regionalni promet, vključno z udobnostjo, ergonomijo ter dovolj prostora za potnike. Okna morajo biti temnjena z visoko stopnjo zunanje refleksije.
Novost so USB in USB-C priključki ter prostor za avtomat za hrano
Poleg že poznane 220W 50Hz vtičnice med sedeži, so zdaj v razpis dodali tudi, da mora proizvajalec zagotoviti USB in USB-C vtičnice. V 1. razredu, pa tako kot prej, predvideva mizice in dodatno osvetlitev namenjeno potnikom. Vsak člen garniture mora imeti koše za ločeno zbiranje odpadkov. Novost je tudi, da mora garnitura imeti predviden prostor ustreznih dimenzij za vgradnjo in priklop avtomata za hladne napitke in prigrizke.
Žal še vedno zgolj 10 mest za kolesa
Čeprav se je pri novih Stadler vlakih že pokazalo, da je 10 mest za kolesa velikokrat precej premalo, tudi tokrat razpis določa enak pogoj. Celotna potniška garnitura mora imeti prostor za prevoz najmanj 10 koles. Vsak oddelek pa mora imeti na voljo tudi odlagalna mesta za prtljago in obešala za oblačila.
Stadler je v Dolini Aoeste (Italija) že ponudil podobne bimodalne FLIRT BMU vlake
Stadler Rail je dobil zadnji razpis Slovenskih železnic za nakup potniških vlakov. Skupaj z opcijo v pogodbi so kupili 52 vlakov (dvonadstropni električni, električni in dizelski), ki bodo dobavljeni do konca leta 2022. Da bodo eden od konkurentov tudi na tokratnem razpisu, pa kaže dejstvo, da so podobni bimodalni FLIRT BMU (Bimodal Multiple Unit) pred leti že ponudili. Regione Valle D’Aosta (Italija) je za linijo Aosta-Torino naročila 5 bimodalnih vlakov z opcijo dodatnih 5. V redni promet so FLIRT BMU z oznako BTR 813 dali leta 2019. Na začetku so z njimi sicer imeli kar nekaj težav, a ocena iz junija 2021 je, da je bila izbira bimodalnega vlaka pravilna.
Trenitalia je naročila tudi 79 Hitachi Blues trimodalnih vlakov, a ti še niso začeli voziti. Predvidoma naj bi začeli v letu 2022. Trimodalnost v tem primeru pomeni, da dizlu in elektriki dodajajo še električne baterije. Med drugim jih Friuli Venezia Giulia dobi 14, prej omenjena Valle d’Aosta pa 4. Tudi Hitachi bi tako lahko bil eden od prijaviteljev na razpis Slovenskih železnic.
Foto: Stadler Rail