Pošta Slovenije je v sklopu Evropskega tedna mobilnosti 2022, ki se začenja danes, 16.9.2022, v Celju uvedla prvo brezogljično dostavno cono. Cona, ki zajema mestno jedro Celja, je tako območje v katerem Pošta za dostavo pošiljk uporablja zgolj električna vozila. S tem projektom se tudi Pošta Slovenije pridružuje nekaterim evropskim mestom, ki so tovrstne cone že uvedla.
Pošta Slovenije v središču Celja le z električnimi vozili
Cona brezemisijske dostave v Celju obsega obroč, ki ga tvorijo Aškerčeva ulica, Levstikova ulica, Gregorčičeva ulica, Ljubljanska cesta, Trg celjskih knezov, Muzejski trg, Na okopih, Savinjsko nabrežje, Ulica XIV. divizije in Krekov trg. V tej coni bo Pošta Slovenije uporabljala lahke električne trikolesnike in štirikolesnike. Dodanih pa je tudi nekaj električnih dostavnih vozil ter električni kombi. Električni vozni park bo seveda uporabljen tudi za dostavo drugod po Celju. Pri Pošti Slovenije tako ocenjujejo, da bodo letno prihranili najmanj 40 ton CO2.
Direktorica poslovne enote Celje Pošte Slovenije Ivanka Lapuh je povedala:
Pošta Slovenije veliko pozornosti namenja trajnostni mobilnosti in v tem pogledu sodeluje tudi z različnimi partnerji. Sodelovanje z Mestno občino Celje je lep primer takšnega sodelovanja, ki prinaša pozitivne rezultate in obenem predstavlja zgled ostalim občinam, ki si prizadevajo vzpostaviti brezogljična okolja.
Do leta 2025 načrtujejo 46% delež e-voznega parka pri Pošti Slovenije
V prvi polovici leta 2022 so pri Pošti Slovenije število električnih vozil še povečali. Leta 2018 je delež e-vozil v voznem parku znašal 4%, do leta 2025 pa načrtujejo, da ga bodo povečali na 46%. Konkretno v Celju je trenutno 20% voznega parka že elektrificiranega. Brez upoštevanja tovornih vozil, pri katerih ponudbe električnih dostavnih tovornjakov skoraj ni, je delež elektrificiranega voznega parka Pošte Slovenije 25%. Načrti, ki jih imajo na lokaciji pošte 3102 (Celje) so, da bi v naslednjih letih zagotovili infrastrukturo, ki bo omogočala, da se delež e-vozil vsaj podvoji. V letu 2023 pa v Celju načrtujejo nakup večjega električnega dostavnega kombija. Do takrat pa kot rezervo uporabljajo dostavni kombi z motorjem na notranje izgorevanje. Ta bo v dneh z največ pošiljkami izjemoma zagotavljal, da bo dostava potekala nemoteno.