Vedno več trgovin se odloča za vzpostavitev spletne trgovine. Zato ni nenavadno, da številke spletnih nakupov rastejo. Kot razkriva jesensko-zimska raziskava MasterIndex 2022, že 78% Slovencev nakupuje prek spleta. Zgolj v mesecu oktobru je spletni nakup opravilo 70% vprašanih. Mastercard z raziskavami MasterIndex tako redno spremlja plačilne trende in navade Slovencev.
V Sloveniji tudi občutna rast plačil z mobilnim telefonom
Rast števila spletnih nakupov povečuje tudi delež Slovencev, ki zaupajo v varno spletno nakupovanje. Teh je kar 87%. Tisti, ki ne zaupajo pa se v polovici bojijo zlorabe kartice, tretjina pa ne zaupa spletnim trgovinam in plačevanju na spletu. Iz leta v leto raste tudi število uporabnikov, ki z mobilnimi telefoni izvajajo spletna plačila in uporabljajo mobilno bančništvo. V letu 2022 je ta delež 80%. 67% uporablja mobilno banko, 52% pa mobilni telefon uporablja za potrjevanje spletnih plačil. V letu 2021 je bil ta delež 46%, v letu 2020 35% in leta 2019 32%. Pri mobilnem plačevanju pa Slovenci v 56% najbolj zaupamo aplikacijam lastne banke.
Najraje nakupujemo v slovenskih spletnih trgovinah, moda pa nas najbolj pritegne
Če pogledamo podatke, ki jih MasterIndex podaja glede kategorije nakupov, lahko rečemo, da v 58% Slovenci spletne trgovine uporabljamo za oblačila, obutev in modne dodatke. Nato s 38% sledijo elektronski izdelki in z 26% kozmetični izdelki. Pri nakupu pa dajem prednost slovenskim trgovinam. Kar 43% vprašanih je namreč odgovorilo, da najpogosteje nakupujejo v slovenskih spletnih trgovinah, le 20% jih je odgovorilo da največ nakupujejo v tujih.
Če je bila pred leti še izjemno popularna metoda plačevanja po povzetju, pa je zdaj v 57% najpopularnejša metoda plačila v splovenskih spletnih trgovinah plačilna kartica. Pri nakupu v tujih spletnih trgovinah pa je ta odstotek 52%.
Priljubljenost plačilnih kartic v Sloveniji raste, brezkontaktno plačilo pa izboljša uporabniško izkušnjo
Leta 2020 je plačilno kartico imelo 77% Slovencev, v letu 2022 je ta delež zrastel na kar 87%. To pomeni, da je delež v dveh letih zrastel za kar 10 ostotnih točk. Posledično se je v letu 2022 povečala tudi uporaba plačilnih kartic. Iz 57% je zrastla 64%. Največ nakupov na prodajnih mestih je bilo opravljenih z debetno kartico (53%), nato z 22% sledi plačilo z gotovino. Postopoma pa priljubljenost pridobiva plačilo z mobilnim telefonom ali drugimi pametnimi napravami. V novembru 2022 smo v Sloveniji dobili tudi podporo za Google Pay (Google Wallet), kar bo zagotovo še nekoliko dvignilo delež mobilnih plačil na fizičnih prodajnih mestih.
Luka Gabrovšek, poslovni direktor družbe Mastercard v Sloveniji je ob predstavitvi rezultatov MasterIndexa 2022 za Slovenijo povedal:
V luči nenehno spreminjajočih gospodarskih razmer se Slovenci vse bolj zanašajo na digitalne možnosti za vsakodnevna finančna opravila, ki zahtevajo varno, brezhibno in zanesljivo izkušnjo plačevanja. Kljub spopadanju z naraščajočimi cenami, obrestnimi merami in vse večjo gospodarsko negotovostjo opažamo, da svoje plačilne navade prilagajajo temu, kar jim najbolj ustreza v življenju. Veseli nas, da jim lahko prav z nenehnim spodbujanjem digitalne ekonomije zagotavljamo varno, dosledno in hitro plačilno izkušnjo. In kot kažejo podatki, našim rešitvam zaupa že zelo spodbudno število Slovencev.
Pred hitrostjo in preprostostjo Slovenci raje izberejo varnost računa in osebnih podatkov
Za izbiro metode avtentikacije plačila je za 54% Slovencev na prvem mestu varnost bančnega računa. Z 22% ji sledi varnost osebnih podatkov. Hitrost samega postopka avtentikacije in preprostost pa nista tako pomembna dejavnika.
Z 22% v letu 2022 prevladuje potrjevanje spletnih nakupov v aplikaciji mobilne banke ali mobilne denarnice. Na drugem mestu je varnostna koda z SMS sporočilom ali v mobilni banki (18%), PIN koda pa je tretja s 15%. Če bi Slovenci lahko izbirali, pa bi v 21% izbrali potrditev z biometričnim branjem prstnega odtisa.