V Evropi ohranjamo visoko strast do športa, je ugotovila raziskava Mastercard Index ekonomije športa 2023, ki je zajela 11.000 Evropejcev, tudi Slovence. Športni navdušenci in navijači so namreč v zadnjih 12 mesecih hiteli nazaj v dvorane in na stadione.
Raziskava, ki je potekala drugo leto zapored je pokazala, da je leta 2022 za 12% točk več ljudi obiskalo športne dogodke v živo, za 10% točk pa jih je bilo več redno telesno aktivnih kot leta 2021. Prav tako kar 61% Evropejcev meni, da je bila tehnologija v zadnjih 12 mesecih pomembna za njihovo uživanje v najljubših športih. To vključuje vse od e-športa do gledanja tekem na več zaslonih in virtualne resničnosti (VR). Raziskava Mastercard Sport Economy Index 2023 prihaja pred pomembnim letom za evropski šport, saj bodo med drugim potekali Liga prvakov UEFA, svetovni pokal v ragbiju 2023, turnir v golfu The Open, teniški turnir Roland Garros in Evropsko prvenstvo v videoigri League of Legends.
V Sloveniji pa je eden največjih športnih dogodkov Planica, ko se bodo v februarju in marcu pomerili najboljši smučarski skakalci. Tudi v letošnjem letu bo zaključek sezone svetovnega pokala v skokih podprla družba Mastercard. Plačilna kartica Mastercard bo namreč tudi tokrat uradna kartica dogodka.
Tudi v letu 2023 trend povečevanja tehnologije v športu
Najpogosteje so Evropejci v letu 2022 s pomočjo tehnologije uživali na naslednje načine: spremljanje dogodkov na daljavo prek družbenih omrežij, gledanje več tekem hkrati, doživetje športnega dogodka prek virtualne resničnosti, gledanje e-športnih tekmovanj prek platform za pretočno predvajanje, poslušanje športnih podkastov. Trend povečevanja prisotnosti tehnologije v športu se bo nadaljeval tudi v letu 2023. 56% Evropejcev in 52% Slovencev namreč verjame, da je tehnologija ključ do bolj vključujoče in dobičkonosne prihodnosti za šport. Ključno vlogo pri tem pa bo odigrala virtualna resničnost.
Več kot četrtina evropskih športnih navdušencev je že doživela šport s pomočjo virtualne resničnosti, polovica vseh sodelujočih, natančneje 49% Slovencev, pa upa, da bo to lahko storila v prihodnjem letu. Zanimivo je tudi, da 22% slovenskih (21% vseh) navijačev upa, da bodo lahko izkusili tehnologijo prostorskih doživetij, ki omogoča, da občutijo, kako se na dan tekme počutijo športniki.
Ogled športa v živo je še vedno telo aktualen
Čeprav tehnologija športnih doživetij poganja šport doma in na poti, pa ogled tekem v živo navijače privabi na stadione. Več kot 54% Evropejcev in 60% Slovencev je leta 2022 obiskala dogodke v živo. To je 12% točk več kot leto prej. V Sloveniji so bili najbolj priljubljeni športi nogomet, košarka, kolesarstvo, odbojka in rokomet. Prav tako vračanje navijačev na stadione povečuje zadovoljstvo. 58% slovenskih navijačev je namreč povedalo, da je bila njihova izkušnja obiska dogodka leta 2022 boljša kot leta 2021.
Izboljšave pa vidijo predvsem v živi glasbi med premori, boljšo infrastrukturo za navijače z oviranostmi, slušalke, s katerimi bi lahko v živo poslušali pogovore med trenerji in igralci in izkušnjo virtualno resničnostjo, ki bi prikazovala igralčev pogled. Kot možnost izboljšave so navedli tudi aktivnosti za gledalce med tekmo.
Navdušenje nad telesno aktivnostjo raste
Spodbudni so podatki, da je bila več kot polovica (54%) Evropejcev v letu 2022 bolj aktivna kot v letu 2021. Povečanje je bilo za 10% točk. Med najpogostejšimi dejavnostmi pa so bile pohodništvo, plavanje, tek, nogomet in dvigovanje uteži ter pri Slovencih poleg naštetih še kolesarjenje. Priljubljenost igranja video iger prav tako raste. Kar 53 % Slovencev jih je igralo v letu 2022, podatek za Evropejce pa je 52%.
Povečevanje rekreacije vrača tudi ljudi v športne dvorane in športno-rekreativne centre. Tako 43% vseh in 38% Slovencev raje plača članarino za vadbo, kot da bi vadili doma ali se odpravili na tek v park. V primerjavi z letom 2021 to predstavlja padec tistih, ki raje izberejo vadbo na prostem za 21% točk.
Aleš Petejan, direktor marketinga pri družbi Mastercard Slovenija je povedal:
V zadnjih 12 mesecih se je strast do športa opazno okrepila. Navijači in športni navdušenci so se vrnili na stadione in v športne dvorane, da bi uživali v svojem najljubšem preživljanju prostega časa, tako kot si želijo. V zadnjem času so ob tem tudi naklonjeni razvijajočim se tehnologijam, kot je virtualna resničnost, s katerimi si želijo drugačnih izkušenj. Šport je dobro znan in neločljiv sestavni del naše kulture in ponosni smo, da tudi v letu 2023 sponzoriramo nekatera športna tekmovanja in dogodke v regiji – med njimi tudi eno največjih slovenskih športnih dogodkov Planico.
Zaradi športa tudi več potovanj v letu 2023
Povečano zanimanje za šport povečuje tudi potovanja. Tako 32% Slovencev v letu 2023 načrtuje potovanje v tujino, da bi si ogledali špotni dogodek v živo. Športni dogodki v letošnjem letu so se že na polno začeli. Tako je ta mesec že potekala 83. izvedba smučarskih tekem svetovnega pokala na progah v Hahnenkammu v avstrijskem Kitzbühelu, ki jih sponzorira Mastercard. Bele strmine navdušujejo 3 od 10 Evropejcev (30% Slovencev), saj se bodo v letu 2023 odpravili na smučanje ali deskanje na snegu.