Fraport Slovenija je na ljubljanskem letališču na Brniku v sklopu varnostno-kontrolne točke uvedel nov telesni varnostni skener QPS201 proizvajalca Rhode &Schwarz. Pri Fraportu so pojasnili, da nova tehnološka novost omogoča večjo varnost in višjo pretočnost potnikov pri varnostnem pregledu. Hkrati pa izboljša tudi uporabniško izkušnjo.
Na Brniku zdaj uporabljajo telesni varnostni skener QPS201 (Rhode &Schwarz)
Na Brniku smo nov potniški terminal dobili sredi leta 2021 in že takrat so napovedali, da bodo varnostno-kontrolno točko nadgradili s telesnim varnostnim skenerjem. V varnostno-kontrolno točko potniki na ljubljanskem letališču vstopajo skozi vrata z avtomatskim zaznavanjem letalske vozovnice. Nato sledita dve pametni varnostni liniji za pregled ročne prtljage.
Kot novost pa so zdaj uvedli telesni varnostni skener QPS201 proizvajalca Rhode &Schwarz. Podoben skener je v uporabi na številnih drugih letališčih. Zaseda malo prostora, omogoča hitro delovanje in zaznava številne potencialno nevarne objekte (kovina, keramika, plastika, tekočina, organske spojine). Skeniranje potnika je prav tako enostavno, saj ni potrebno dvigovati rok. Rezultati pa so nato prikazani na nevtralni simbolični grafični podobi človeka. več informacij o skenerju pa tukaj.
Do leta 20230 še za več kot 50 mio € investicij
Pri Fraport Slovenija so pojasnili, da so od leta 2014 v posodobitev letališke infrastrukture, opreme in informacijske tehnologije vložili več kot 70 mio €. Najobsežnejša investicija pa je bila investicija v nov potniški terminal v vrednosti 23 mio €. Do leta 2030 pa načrtujejo še za 50 mio € investicij. Investicije v letu 2023 se bodo osredotočale na manevrske površine letališča in tovorno infrastrukturo. Tako bodo popolnoma prenovili del obstoječe vozne steze za letala in dogradili dodatnega. Zamenjali bodo luči na priletni stezi ter svetlobne usmerjevalne in označevalne table na manevrskih površinah. Prav tako je v zaključni fazi investicija v tovorni terminal. Konec februarja bo odprt nov center za pripravo letalskih palet (ULD), ki so odpremljene na kamionski prevoz letalskega tovora. Na tak način bodo za 10-15% povečali skladišči prostor v tovornem terminalu in podvojili zmogljivost pri oskrbi letalskih palet.